Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Természettudományok, matematika és statisztika
Tema, učno področje
Tápanyagtartalom meghatározása
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
gyakorlatiasság, kombinációs kézségek, csapatmunka
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
Az óra végére a diákok képesek a periódusos rendszerrel dolgozni és alapvető számítási műveleteket elvégezni a feladatokhoz. A gyakorlati feladattal jobban átlátják az összefüggéseket és az elméleti tanulnivalók is jobban beépülnek.
Koncepti
vegyjelek, analitika
Potrebna orodja
Analtikai mérleg
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt
A feladatokhoz szükséges oldatok felírás. Kalibrációhoz hígítási sorozat felvázolása és táblázatba foglalása a füzetbe. Moláris tömegek kiszámolása, vegyjelek alkalmazása. A kísérleti óra előkészítése során kevesebb időt szántunk az egyes feladatrészek számára, mint amennyi idő alatt valójában megvalósítható. Szerencsére dupla óra állt rendelkezésünkre, ami 45 percbe nem fért bele, azt be tudtuk fejezni a következő órán.
Izvajanje učne ure/projekta
Az óra zökkenőmentesen zajlott, mindenki kedvvel végezte a rá bízott feladatot, segítették egymást a kivitelezésben a tanulók. A két gyengébb képességű tanulónk kapta a leglátványosabb feladatot mindkét csoportban, egyikük a pipettát, másikuk a mérleget kezelte, így nekik is volt sikerélményük, nem így az óra elején, mikor füzetben dolgoztak.
Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
Spektrofotométer, autokláv
Načrt vrednotenja
Ellenőrző kérdések
önreflexió a gyakorlatok során
összegzés