Szolgáltatóval szemben támasztott etikai követelmények – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Szolgáltatások
Témakör, tanulási terület
Szépészet-Digitális média etika fejlesztése- kozmetikus szakmai gyakorlat és szakmai etika és kommunikáció
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
felismerő készség, problémamegoldó készség , kommunikációs készség fejlesztése
Módszer, tanulásszervezési
kooperatív tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A diákok az óra végére képesek lesznek felismerni azokat a legfontosabb tulajdonságokat a kozmetikus részéről, amivel egy jó szakmai embernek rendelkeznie kell
Fogalmak
jellembeli követelmények, magatartásbeli követelmények, adottságok
Szükséges eszközök
Szituációs kártyák
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Nincs rá szükség.

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

1.Bevezetés: milyen szakmát szeretnénk tanulni, megismerni? Mit tudunk erről a szakmáról? Milyen szakmacsoporthoz tartozik és miért? Milyen feltételeknek kellene ahhoz teljesülnie, hogy sikeresek lehessünk benne? Mivel foglalkoznak az egyes szépészeti szakmák? ( frontális osztálymunka)

Az óra / projekt megvalósítása

 

2.elméleti ismeretek elsajátítása- mit jelentenek az felsorolt követelmények, hogyan lehet őket alkalmazni- közben rövid vázlatkészítés----- hogyan alkalmazhatók ezek a követelmények a személyes találkozások, és digitális világban ( email, messenger, viber, what’s up világában)

3.Csoportmunka: szituációs helyzetek közül kell a tanulóknak húzni kártyákról, amit a csoporton belül meg kell beszélni, és dokumentálni- hogy az adott helyzetben a szépészeti szakmában dolgozónak milyen tulajdonságokkal kell bírnia, és azt hogyan kell alkalmaznia- a szituációs helyzet helyes megoldásához-

4.játszák el ezt a tanulók, és a legjobban teljesített feladatmegoldók órai munka dicséretet/ ötöst kaphatnak….

5.Órai munka értékelése, szakmai tapasztalatok rögzítése

Értékelési terv

5.Órai munka értékelése, szakmai tapasztalatok rögzítése:

 Aszerint történik, hogy a csoport figyelmbe vette-e a szituációs helyzet kiértékelése során az elméleti tananyag tartalmát,helyesen emelte ki az ehhez tartozó tulajdonságokat, amelyekkel egy kozmetikusnak bírnia kell az adott szituáció megoldásában, helyesen mérték fel a szituációban felvázolt problémát, és a csoport összedolgozva tudta eljászani a többieknek az adott helyzetet. Az eljátszott szituáció érthető volt e mindenki számára, és a többi csoport is el tudta dönteni mely követelményeknek kell megfelenie egy kozmetikusnak a problémahelyzet kezeléséhez.

A legjobban teljesítő csoport munkáját a szaktanár ötös érdemjeggyel- órai munka gyanánt értékeli.

Differenciálás

Mivel húztak a szituációs kártyák közül a csoportok így a nehezebb, de akár könnyebb szituációs  kártya is kerülhetett 1-1 csoporthoz. Eszerint nem megoldható a differenciálás.

Az összes szituációs helyzet megbeszélése, eljátszása után a tanulók eldöntik, mely helyzet okozott számukra komolyabb fejtörést, vajon a gyengébb képességű tanulók is el tudták volna a legnehezebb szituációs helyzetet játszani, a véletlenszerű húzás segitségként vagy nehezítő tényezőként jelent meg a csoport munkájában. Ez a későbbi csoportok összeállításához tanulságként szolgálhat. 

Házi feladat, projektfeladat

6.Házi feladat: Keressenek képeket a tanulók ahhoz a szituációs helyzethez, amit húztak, ragasszák be a füzetükbe a szituációk mellé-szemléltetés gyanánt.

7. Tanári reflexió