- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Nincs rá szükség.
1.Bevezetés: milyen szakmát szeretnénk tanulni, megismerni? Mit tudunk erről a szakmáról? Milyen szakmacsoporthoz tartozik és miért? Milyen feltételeknek kellene ahhoz teljesülnie, hogy sikeresek lehessünk benne? Mivel foglalkoznak az egyes szépészeti szakmák? ( frontális osztálymunka)
2.elméleti ismeretek elsajátítása- mit jelentenek az felsorolt követelmények, hogyan lehet őket alkalmazni- közben rövid vázlatkészítés----- hogyan alkalmazhatók ezek a követelmények a személyes találkozások, és digitális világban ( email, messenger, viber, what’s up világában)
3.Csoportmunka: szituációs helyzetek közül kell a tanulóknak húzni kártyákról, amit a csoporton belül meg kell beszélni, és dokumentálni- hogy az adott helyzetben a szépészeti szakmában dolgozónak milyen tulajdonságokkal kell bírnia, és azt hogyan kell alkalmaznia- a szituációs helyzet helyes megoldásához-
4.játszák el ezt a tanulók, és a legjobban teljesített feladatmegoldók órai munka dicséretet/ ötöst kaphatnak….
5.Órai munka értékelése, szakmai tapasztalatok rögzítése
5.Órai munka értékelése, szakmai tapasztalatok rögzítése:
Aszerint történik, hogy a csoport figyelmbe vette-e a szituációs helyzet kiértékelése során az elméleti tananyag tartalmát,helyesen emelte ki az ehhez tartozó tulajdonságokat, amelyekkel egy kozmetikusnak bírnia kell az adott szituáció megoldásában, helyesen mérték fel a szituációban felvázolt problémát, és a csoport összedolgozva tudta eljászani a többieknek az adott helyzetet. Az eljátszott szituáció érthető volt e mindenki számára, és a többi csoport is el tudta dönteni mely követelményeknek kell megfelenie egy kozmetikusnak a problémahelyzet kezeléséhez.
A legjobban teljesítő csoport munkáját a szaktanár ötös érdemjeggyel- órai munka gyanánt értékeli.
Mivel húztak a szituációs kártyák közül a csoportok így a nehezebb, de akár könnyebb szituációs kártya is kerülhetett 1-1 csoporthoz. Eszerint nem megoldható a differenciálás.
Az összes szituációs helyzet megbeszélése, eljátszása után a tanulók eldöntik, mely helyzet okozott számukra komolyabb fejtörést, vajon a gyengébb képességű tanulók is el tudták volna a legnehezebb szituációs helyzetet játszani, a véletlenszerű húzás segitségként vagy nehezítő tényezőként jelent meg a csoport munkájában. Ez a későbbi csoportok összeállításához tanulságként szolgálhat.
6.Házi feladat: Keressenek képeket a tanulók ahhoz a szituációs helyzethez, amit húztak, ragasszák be a füzetükbe a szituációk mellé-szemléltetés gyanánt.
7. Tanári reflexió