Szív és keringés rendszerének orvosi terminológiája – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Bővebb szakterület
Egészségügy, jólét, szociális szakmák
Témakör, tanulási terület
Egészségügy
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
Ismeretszerzés; tanult, meglévő tudás rendszerezése; Csapatmunka és együttműködés
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka AI-alapú
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a tanulók képesek lesznek a terület fontosabb latin szavainak a felidézésére és használatára
Fogalmak
Szív és keringési rendszer anatómiája, latin szavai
Szükséges eszközök
számítógép, okostelefon
Időtartam
45 perc
Előre kiadott anyagok

Saját anatómia ppt-k, segédanyagok a TEAMS csoport fájlok mappájába. https://drive.google.com/file/d/1abq3pGsFKbPOTQmpVFbybZPB22UtFfQ7/view?usp=sharing

Bevezető rész, előkészítés

Motiváció

Egy gyors kérdés: volt-e olyan eset amikor fontos volt a témakör latin szavainak az ismerete a gyakorlaton?
1–2 gyors válasz, közös megbeszélés.

Ráhangolás

  • Óra céljainak ismertetése
Megvalósítás részletes tervezése

I. Bevezetés, ráhangolódás – 5 perc

Egy gyors kérdés: volt-e olyan eset amikor fontos volt a témakör latin szavainak az ismerete a gyakorlaton?
1–2 gyors válasz, közös megbeszélés.

Ráhangolás

  • Óra céljainak ismertetése

II. Csoportmunka – 20 perc

Önálló kutatás alapú csoportmunka -10 perc: 4 - 4 fős csoportban a tanulók ChatGPT, Copilot... segítségével a fontos latin szavakat keresik a témakörben, ábrát készítenek hozzá mesterséges intelligenciával, amit a TEAMS-be feltett tananyag segítségével ellenőriznek, hogy megfelelők-e és ha kell kiegészítik. 

Minden csoport egy mobileszközt, vagy számítógépet kap.

Bemutatás- 5 perc: A csoportok bemutatják az alkotásaikat

Ismétlés, gyakorlás - 5 perc: NotebookLM-en készített tanulókártyák segítségével átismételi a tanár a tanulókkal a fontosabb szavakat 

A tanulók felváltva válaszolnak → gyors ismétlés.

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Copilot
Google NotebookLM
MS Teams
Quizizz
Értékelési terv

Értékelés: Előre összeállított Quizizz játékos teszttel ad visszajelzést a tanulóknak a tanár, mennyire sikerült elsajátítani az adott témakör latin szavait és a végeredményhez hozzáadja a csoport által készített infografika értékelését. 

Módszer: Quizizz-en összeállított játékos teszt, infografika értékelése

Értékelés típusa: interaktív, digitális, csoportban - van lehetőség a Quizizz- ben a csoportmunkára a tesztírás közben. 

Szempontok: a szív és keringési rendszer latin szavai és magyar megfelelőik

Tanári visszacsatolás: a tanár visszajelzést ad az eredményekkel kapcsolatosan: 

Differenciálás

A tanulók eltérő képességeik miatt megkapják a tanulókártyákat, és az infografikákat a későbbi átnézésre, tanulásra. 

Feladatok
  • Kutatási tevékenység csoportmunkában ChatGPT, Copilot, Gemini... felhasználásával, TEAM-re rakott anyag ellenőrzésével
  • NotebookLM... - infografika
  • NotebookLM - tanulókártyák
  • Quizizz - játékos teszt, Gammification
  • Házi feladat: Egy saját infografika készítése az órán tanult módszerek felhasználásával a tanult szavakból.