Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Egészségügy, jólét, szociális szakmák
Topic, learning area
Egészségügy
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Digitális készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
Ismeretszerzés; tanult, meglévő tudás rendszerezése; Csapatmunka és együttműködés
Teaching method
csoportmunka AI-alapú
Learning and development goals
Az óra végére a tanulók képesek lesznek a terület fontosabb latin szavainak a felidézésére és használatára
Concepts
Szív és keringési rendszer anatómiája, latin szavai
Required tools
számítógép, okostelefon
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

Saját anatómia ppt-k, segédanyagok a TEAMS csoport fájlok mappájába. https://drive.google.com/file/d/1abq3pGsFKbPOTQmpVFbybZPB22UtFfQ7/view?usp=sharing

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Motiváció

Egy gyors kérdés: volt-e olyan eset amikor fontos volt a témakör latin szavainak az ismerete a gyakorlaton?
1–2 gyors válasz, közös megbeszélés.

Ráhangolás

  • Óra céljainak ismertetése
Implementation of the lesson / project plan

I. Bevezetés, ráhangolódás – 5 perc

Egy gyors kérdés: volt-e olyan eset amikor fontos volt a témakör latin szavainak az ismerete a gyakorlaton?
1–2 gyors válasz, közös megbeszélés.

Ráhangolás

  • Óra céljainak ismertetése

II. Csoportmunka – 20 perc

Önálló kutatás alapú csoportmunka -10 perc: 4 - 4 fős csoportban a tanulók ChatGPT, Copilot... segítségével a fontos latin szavakat keresik a témakörben, ábrát készítenek hozzá mesterséges intelligenciával, amit a TEAMS-be feltett tananyag segítségével ellenőriznek, hogy megfelelők-e és ha kell kiegészítik. 

Minden csoport egy mobileszközt, vagy számítógépet kap.

Bemutatás- 5 perc: A csoportok bemutatják az alkotásaikat

Ismétlés, gyakorlás - 5 perc: NotebookLM-en készített tanulókártyák segítségével átismételi a tanár a tanulókkal a fontosabb szavakat 

A tanulók felváltva válaszolnak → gyors ismétlés.

Used digital devices
ChatGPT
Copilot
Google NotebookLM
MS Teams
Quizizz
Evaluation plan

Értékelés: Előre összeállított Quizizz játékos teszttel ad visszajelzést a tanulóknak a tanár, mennyire sikerült elsajátítani az adott témakör latin szavait és a végeredményhez hozzáadja a csoport által készített infografika értékelését. 

Módszer: Quizizz-en összeállított játékos teszt, infografika értékelése

Értékelés típusa: interaktív, digitális, csoportban - van lehetőség a Quizizz- ben a csoportmunkára a tesztírás közben. 

Szempontok: a szív és keringési rendszer latin szavai és magyar megfelelőik

Tanári visszacsatolás: a tanár visszajelzést ad az eredményekkel kapcsolatosan: 

Differentiation

A tanulók eltérő képességeik miatt megkapják a tanulókártyákat, és az infografikákat a későbbi átnézésre, tanulásra. 

Homework, project task
  • Kutatási tevékenység csoportmunkában ChatGPT, Copilot, Gemini... felhasználásával, TEAM-re rakott anyag ellenőrzésével
  • NotebookLM... - infografika
  • NotebookLM - tanulókártyák
  • Quizizz - játékos teszt, Gammification
  • Házi feladat: Egy saját infografika készítése az órán tanult módszerek felhasználásával a tanult szavakból.