Monogram tervezése – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Grafika
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
vizuális kultúra kompetencia
Módszer, tanulásszervezési
szemléltetés
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok megrajzolják a saját monogramjukat
Fogalmak
monogram
Szükséges eszközök
ceruza, papír
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az óra elején az előző órák alapján rajzolt mintákat idézzük fel, vesszük elő. (ismeret felidézés)

Az óra / projekt megvalósítása

Elmondom mire lehet használni az elkészült munkát (motiváció megteremtése) Ha valaki lemaradt, az pótolhatja az eddigi anyagot, elkezdheti a munkát (differenciált munka)

Új ismeretek feldolgozása-tanári magyarázat. Ebben a szakaszban elmagyarázom az új fogalmakat, megbeszéljük ezeket, elmondom, hogy mit várok el, hogyan készüljön a munka gyakorlati része. Ezt rajzos bemutatóval ismertetem.

Ellenőrzés, részellenőrzés, visszacsatolás, korrekció. A munkafolyamat alatt ellenőrizni, és segíteni kell a munkát egyesével a diákoknál. Az esetleges elakadásokat segíteni tovább lépni.

 

Értékelési terv

Összefoglalás, összegzés, óra befejezése, visszajelzés is lehetséges a diákok részéről, 

Későbbi tervek, egyéni ötletek az elkészült munkával kapcsolatban.

Aki elkészül a feladattal, azt érdemjeggyel értékelem.

Differenciálás

A két évfolyamnak a saját korosztálya szerint magyarázom a feladatot, és az értékelést is e szerint alakítom.