Az óra elején az előző órák alapján rajzolt mintákat idézzük fel, vesszük elő. (ismeret felidézés)
Elmondom mire lehet használni az elkészült munkát (motiváció megteremtése) Ha valaki lemaradt, az pótolhatja az eddigi anyagot, elkezdheti a munkát (differenciált munka)
Új ismeretek feldolgozása-tanári magyarázat. Ebben a szakaszban elmagyarázom az új fogalmakat, megbeszéljük ezeket, elmondom, hogy mit várok el, hogyan készüljön a munka gyakorlati része. Ezt rajzos bemutatóval ismertetem.
Ellenőrzés, részellenőrzés, visszacsatolás, korrekció. A munkafolyamat alatt ellenőrizni, és segíteni kell a munkát egyesével a diákoknál. Az esetleges elakadásokat segíteni tovább lépni.
Összefoglalás, összegzés, óra befejezése, visszajelzés is lehetséges a diákok részéről,
Későbbi tervek, egyéni ötletek az elkészült munkával kapcsolatban.
Aki elkészül a feladattal, azt érdemjeggyel értékelem.
A két évfolyamnak a saját korosztálya szerint magyarázom a feladatot, és az értékelést is e szerint alakítom.