- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Haydn: D- Dúr szonáta I. és II. tétel, Szkrjabin: Prelude op.11/No.1.
Segédanyag: Kiválasztott, szakmailag megfelelő hangfelvétel a Youtube-alkalmazásból a művekről
A darabhoz szükséges D- dúr skála, különböző ritmikai megoldásokkal és tempóban, majd hármashangzat felbontással is. Mindezt két kézzel is. A darabban szereplő trillák és más díszítések gyakorlása minden alaphangról, illetve fekete billentyűről is.
A zenemű ( Haydn: D- Dúr Szonáta I. II. tétel ) részenkénti eljátszása, a részekben előforduló technikai problémát okozó ütemek, zenei fordulatok kigyakorlása. A problémák kialakulásának okaira felhívni a figyelmet, eszközöket adni, melyek segítségével megoldhatóak a növendék nehézségei. A zenei hangzásának bemutatása a tanár részéről, előadás közeben a figyelmét felhívni a dinamikai eszközök ( erősítés, halkítás, lassítás, levegők), helyes használatára. Ezután a diák is megpróbálja ezek alapján előadni a művet.
Ezután a szonáta II. tétele egy új még feldolgozatlan zenei anyag, melyet külön kézzel átjátszunk a tanítvánnyal. Megbeszéljük az ujjrendeket, a szükséges kötéseket, a választásokat, mely a klasszikus korszak autentikus előadásmódjához igazodik.
Az óra utolsó harmadában átismételjük a Szkrjabin Prelud-t, melyet a tanítvány már fejből játszik. A zenei anyag igen nehéz, így egyelőre a lassú tempó és a kottahű eljátszás a kitűzött cél. Lassú tempóban is fontos a zenei egységek tagolása, a dinamikai előadás betartása.
A Haydn szonáta I. tételének az előadási módja megfelelő, technikai téren is sokat fejlődött. A díszítések gyakorlásához adott gyakorlatok segítségére lesznek, hogy ne okozzon problémát a későbbiekben az eljátszás során. Hamarosan érdemes hangversenyen is előadni a művet.
A II. tétel feldolgozása nem okozott problémát a növendéknek, könnyen vette az akadályokat, a stílusérzéke megfelelő.
A Szkrjabin prelude zenei anyagát "szövegileg" birtokolja a tanuló, még szükséges, hogy a tempót gyorsítsuk.
Egy új skála gyakorlása ( Á- Dúr ), különböző ritmikai feladatokkal
A Haydn Szonáta I. tétel memoriailag tudni, tehát végig fejből, illetve a díszítéseket az órán használt gyakorlatok segítségével fejleszteni
II. tétel: mindkét kezet külön kézzel kottából gyakorolni, betartani a megbeszélt ujjrendeket, kötéseket
Szkrjabin Prelude: Lassan fejből gyakorolni, 1-2 alkalommal gyorsabb tempóban is megpróbálni, figyelni a zenei egységek összefogására