Zongoraóra – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Művészetek és humán tudományok
Témakör, tanulási terület
Zongoradarabok, ujjtechnika, karhasználat
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Produktivitás és számonkérhetőség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
A gondolkodás, kreativitás fejlesztése a zenén keresztül
Módszer, tanulásszervezési
kutatásalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A zongorajáték finomítása, a kézügyesség gördülékenyebbé tétele, a zenei gondolkodás fejlesztése
Szükséges eszközök
kotta
Időtartam
30 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Fogadom a diákot, megnézem, hogy jól van-e beállítva számára a zongoraszék. Szükség esetén megigazítom a széket, elmondom, hogy mik a kényelmes és helyes ülés szempontjai.

Az óra / projekt megvalósítása

Kezdő növendékkel mindjárt a zongoradarabokat kezdjük el átismételni; a haladók esetében skálázással kezdünk jobb és bal kézzel, majd megnézzük a leckét: megkérem a növendékemet, hogy játssza el a feladott darabot/műrészletet. Közben figyelem, hogy úgy játszik-e a diákom, ahogy feladtam a zongoradarabokat ill. a részleteket.

Javítunk a hiányosságokon/hibákon, ha nem fejlődött a darab, erre figyelmeztetem a diákot.

Igyekszem minden darabon végigmenni így, de előfordul, hogy idő hiányában néhányra nem kerül sor.

Értékelési terv

Havonta szoktam osztályozni és természetesen félévkor ill. év végén. Szummatív értékelést végzek: jegyeket adok a diákjaimnak.

Házi feladat, projektfeladat

Az órán tanult újabb szakaszt adom fel a növendékemnek az előrehaladás mértékétől függően (pl. ha "csak" jobb kézzel vettünk egy újabb részt, akkor a bal kezet úgy kell gyakorolnia, mint a mai órára).

Az óra folyamán, ha áttérünk egy másik darabra, egyenként is elmondom, hogy hogyan adom fel az adott műrészletet; óra végén pedig összefoglalólag megismétlem egyben a sok kis leckét egy nagy házifeladatként. Bediktálom az ellenörzőbe, majd aláírom az órát.