Zongoraóra – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Zongoradarabok, ujjtechnika, karhasználat
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
Kezdeményezés és önirányítás
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competences, skills to be developed
A gondolkodás, kreativitás fejlesztése a zenén keresztül
Teaching method
kutatásalapú tanulás
Learning and development goals
A zongorajáték finomítása, a kézügyesség gördülékenyebbé tétele, a zenei gondolkodás fejlesztése
Required tools
kotta
Duration
30 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Fogadom a diákot, megnézem, hogy jól van-e beállítva számára a zongoraszék. Szükség esetén megigazítom a széket, elmondom, hogy mik a kényelmes és helyes ülés szempontjai.

Implementation of the lesson / project plan

Kezdő növendékkel mindjárt a zongoradarabokat kezdjük el átismételni; a haladók esetében skálázással kezdünk jobb és bal kézzel, majd megnézzük a leckét: megkérem a növendékemet, hogy játssza el a feladott darabot/műrészletet. Közben figyelem, hogy úgy játszik-e a diákom, ahogy feladtam a zongoradarabokat ill. a részleteket.

Javítunk a hiányosságokon/hibákon, ha nem fejlődött a darab, erre figyelmeztetem a diákot.

Igyekszem minden darabon végigmenni így, de előfordul, hogy idő hiányában néhányra nem kerül sor.

Evaluation plan

Havonta szoktam osztályozni és természetesen félévkor ill. év végén. Szummatív értékelést végzek: jegyeket adok a diákjaimnak.

Homework, project task

Az órán tanult újabb szakaszt adom fel a növendékemnek az előrehaladás mértékétől függően (pl. ha "csak" jobb kézzel vettünk egy újabb részt, akkor a bal kezet úgy kell gyakorolnia, mint a mai órára).

Az óra folyamán, ha áttérünk egy másik darabra, egyenként is elmondom, hogy hogyan adom fel az adott műrészletet; óra végén pedig összefoglalólag megismétlem egyben a sok kis leckét egy nagy házifeladatként. Bediktálom az ellenörzőbe, majd aláírom az órát.