Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Kreatív szakmák, művészetek
Thema, Lernbereich
Zongoradarabok, ujjtechnika, karhasználat
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
A gondolkodás, kreativitás fejlesztése a zenén keresztül
Unterrichtsmethode
kutatásalapú tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
A zongorajáték finomítása, a kézügyesség gördülékenyebbé tétele, a zenei gondolkodás fejlesztése
Erforderliche Werkzeuge
kotta
Dauer
30 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Fogadom a diákot, megnézem, hogy jól van-e beállítva számára a zongoraszék. Szükség esetén megigazítom a széket, elmondom, hogy mik a kényelmes és helyes ülés szempontjai.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Kezdő növendékkel mindjárt a zongoradarabokat kezdjük el átismételni; a haladók esetében skálázással kezdünk jobb és bal kézzel, majd megnézzük a leckét: megkérem a növendékemet, hogy játssza el a feladott darabot/műrészletet. Közben figyelem, hogy úgy játszik-e a diákom, ahogy feladtam a zongoradarabokat ill. a részleteket.

Javítunk a hiányosságokon/hibákon, ha nem fejlődött a darab, erre figyelmeztetem a diákot.

Igyekszem minden darabon végigmenni így, de előfordul, hogy idő hiányában néhányra nem kerül sor.

Evaluierungsplan

Havonta szoktam osztályozni és természetesen félévkor ill. év végén. Szummatív értékelést végzek: jegyeket adok a diákjaimnak.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az órán tanult újabb szakaszt adom fel a növendékemnek az előrehaladás mértékétől függően (pl. ha "csak" jobb kézzel vettünk egy újabb részt, akkor a bal kezet úgy kell gyakorolnia, mint a mai órára).

Az óra folyamán, ha áttérünk egy másik darabra, egyenként is elmondom, hogy hogyan adom fel az adott műrészletet; óra végén pedig összefoglalólag megismétlem egyben a sok kis leckét egy nagy házifeladatként. Bediktálom az ellenörzőbe, majd aláírom az órát.