Zongoraóra – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
Zongoradarabok, ujjtechnika, karhasználat
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
A gondolkodás, kreativitás fejlesztése a zenén keresztül
Unterrichtsmethode
kutatásalapú tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
A zongorajáték finomítása, a kézügyesség gördülékenyebbé tétele, a zenei gondolkodás fejlesztése
Erforderliche Werkzeuge
kotta
Dauer
30 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Fogadom a diákot, megnézem, hogy jól van-e beállítva számára a zongoraszék. Szükség esetén megigazítom a széket, elmondom, hogy mik a kényelmes és helyes ülés szempontjai.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Kezdő növendékkel mindjárt a zongoradarabokat kezdjük el átismételni; a haladók esetében skálázással kezdünk jobb és bal kézzel, majd megnézzük a leckét: megkérem a növendékemet, hogy játssza el a feladott darabot/műrészletet. Közben figyelem, hogy úgy játszik-e a diákom, ahogy feladtam a zongoradarabokat ill. a részleteket.

Javítunk a hiányosságokon/hibákon, ha nem fejlődött a darab, erre figyelmeztetem a diákot.

Igyekszem minden darabon végigmenni így, de előfordul, hogy idő hiányában néhányra nem kerül sor.

Evaluierungsplan

Havonta szoktam osztályozni és természetesen félévkor ill. év végén. Szummatív értékelést végzek: jegyeket adok a diákjaimnak.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az órán tanult újabb szakaszt adom fel a növendékemnek az előrehaladás mértékétől függően (pl. ha "csak" jobb kézzel vettünk egy újabb részt, akkor a bal kezet úgy kell gyakorolnia, mint a mai órára).

Az óra folyamán, ha áttérünk egy másik darabra, egyenként is elmondom, hogy hogyan adom fel az adott műrészletet; óra végén pedig összefoglalólag megismétlem egyben a sok kis leckét egy nagy házifeladatként. Bediktálom az ellenörzőbe, majd aláírom az órát.