Magyar nyelvtan – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Főnevek
Vocational subject(s)
Grade
Competencies, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competencies, skills to be developed
Nyelvi-nyelvtani jelenségek felismerése, helyesírási szabályok megismerése
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
Az óra végére a diákok képesek lesznek felismerni, csoportosítani a főneveket
Concepts
főnév, köznév, tulajdonnév
Required tools
tankönyv, munkafüzet, írószer
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

Szövegértést fejlesztő gyakorlatok

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Előkészítés:

Tanulók tevékenysége: ülésrend kialakítása, a tanuláshoz szükséges eszközök előkészítése, önellenőrzés

Pedagógus tevékenysége: a tanuláshoz szükséges feltételek megteremtése, szellőztetés, világítás, a tanuláshoz való előkészülés megfigyelése, ellenőrzése

Eszközök: leckefüzet, tankönyv, munkafüzet, íróeszközök

Módszerek: tevékenykedtetés

Implementation of the lesson / project plan

Ráhangoló, motiváló, fejlesztő játék:

  • Tanulási képességet fejlesztő játék

Játék neve: Mondd a szót, és ne a színt!

Eszköz: szókártyák

Módszer: játék

  • Házi feladat megbeszélése

Pedagógus - tanulók tevékenysége: feladatonként átbeszélni a házi feladatokat

Eszköz: leckefüzet

Módszer: megbeszélés, tevékenykedtetés

  • Ismeretátadás

Pedagógus tevékenysége: a főnév definíciójának ismertetése, jelentése, főnevek csoportosítása

Tanulók tevékenysége: a főnév jelentésének, jellemzőinek, csoportosításának elsajátítása

Önálló munka

Tanulók tevékenysége: a feladatok önálló megoldása a megbeszéltek szerint a lejegyzett időn belül

Pedagógus tevékenysége: az önálló munka alatt folyamatos ellenőrzés, segítségadás, egyéni/kiscsoportos szükség szerinti segítségnyújtás

Evaluation plan

Ellenőrzés, értékelés

Tanulók tevékenysége: a tanulók önellenőrzése, padrend fenntartása a tanulás alatt, tanulási technikák tartása, feladatok befejezése

Pedagógus tevékenysége: az írásbeli munkák folyamatos javítása, ellenőrzése, átadott ismeretek ellenőrzése

Értékelési szempontok: a csoport egészének értékelése, magatartás, feladattartás, feladatmegoldás, munkafegyelem szempontjából, személyre szabott egyéni értékelés, tanulói önreflexió

Homework, project task

Házi feladat meghatározása: főnevek csoportosítása, tulajdonnevek helyesírása munkafüzet szerint

Attached file