Type of lesson / project plan
Project plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Topic, learning area
Vadontermő nagygombák ismerete
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
természettudományi kompetenciák • Digitális kompetencia • Tanulás tanulása
Eredeti szerző
Dombóváriné
Learning and development goals
Alapfokú gombaismereti tudás átadása: a gombák élettana, gombafajok ismertetése, gyűjtési szabályok, törvényi szabályozások, gombamérgezések típusainak ismertetése. Hozzákapcsolódóan botanikai és dendrológiai alapismeret.
Concepts
A nagygombáknak a legfontosabb szerepe a szerves anyagok lebontása. A gomba nem növény nem állat. Növeli a biológiai sokféleséget, elősegíti a földi élet anyagcsere folyamatait, kapcsolatot alakít ki és tart fent a növény és a gomba között.
Required tools
laptop, okostelefon, tankönyv, élő anyag
Materials released before class or for a project
Egyszerű szöveg Word, PowerPoint előadás, élő és szárítot gombafajok, szakkönyvek.
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
A tanmenet ismertetése, a dátumok megbeszélése, szükséges szakkönyvek bemutatása, előadások felvezetése. Általános ismeretek röviden a vadontermő nagygombákról.
Implementation of the lesson / project plan
Az alapfokú gombaismereti oktatási project 48 óra elméleti órában és12 óra terepgyakorlaton zajlik. PPT előadások levetítése, a kapcsolódó szöveges anyag magyarázata. Az élőanyag, a hozott gombafajok felismerésének gyakorlása csoportmunkával.
Evaluation plan
Formatív/Fejlesztő értékelés, Az elméleti órákon leadott előadásokat szóbeli feleletekkel, dolgozatokkal értékelem. A gyakorlati munka értékelése az élő és szárított gombafajok felismerésével zajlik. Ezt nagyon komolyan vesszük, mert a mérges és ehető gombákat rendkívül fontos megkülönböztetni. Addig gyakoroljuk, amíg hibátlanul felismerik a fajokat.
Differentiation
A gyengébben teljesítő diákokat egy csoportba teszem a legjobbakkal, akik segítik őket a felismerésben. Közben figyelem a teljesítményeket és közbelépek, javítok, amikor szükséges.
Homework, project task
A mellékelt szöveges feladat és az adott előadás megtekintése, fajok felismerésénak gyakorlása.