Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Pedagógia, oktatás
Topic, learning area
daily routine_napi rutin
Grade
Competencies, skills to be developed
Digitális készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Professional competencies, skills to be developed
szókincsfrissítés-bővítés, beszédkészség, köznyelvi kifejezések, AI használata nyelvtanuláshoz
Teaching method
csoport és pármunka
General subject(s)
Learning and development goals
az óra végére folyékonyabban, ok-okozati összefüggések keretében, személyessé téve tud beszélni egy elsőre unalmasnak hitt témáról
Concepts
a témánkba vágó köznapi + vizsgatémakör célú bifunkcionális szókincs
Required tools
mobil telefon, talking cards, bingo card grid, A4 lapok, időzítő, tanári laptop
Duration
40-45 perc
Materials released before class or for a project
  1. daily routine_ phrasal verbs
    https://www.youtube.com/watch?v=NxyITVv_qbE

    2. for critical thinking: The choice_short animation

    https://www.youtube.com/watch?v=_HEnohs6yYw&list=PL-8yg2KuuVUgefO_MbgweF3_qsh7OslNS
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Az órafelállás/formátum ismertetése, állomások kihelyezése
Csapatok kijelölése
Idővallum és célok tisztázása
felmerülő kérdések átfutása (de ismerik már a formátumot)

Implementation of the lesson / project plan

Állomás 1:
(direkt magas a szám, hogy muszáj legyen a részletekbe is belegondolniuk, ettől lesz életszerűbb a felkelek-iskolába megyek- hazajövök körnél)
20db ige addig, amíg ébredéstől be nem lép az épületbe. (10-hez csapódjon okozati háttér"BECAUSE) közlékenységet és analizásó készséget javítja


Állomás 2:
"How to" Top 6-7  tips to have a disaster of a day"
(anti -tanács, hogyan legyünk biztosak, hogy katasztrofális lesz a napunk. Humor erejét alkalmazva, top tips pedig trendy, ütős, gyors)

Állomás 3:
-"How to" Top 6-7 tips to have a solid, good day. include detailed WHYs) =problem solving (ok-okozati összefüggések, analizálás csapatban)
proceed to: 
-AI task_ Ask an AI (chat gpt) to enhance your tips,+ make it funny and rhyme)
- 3+2: keep 3, ditch 2 out of the AI generated ones, and explain why you chose so


Állomás 4: beszédkészség mellett a kapcsolódás fontossága (frissen bejövő kilencedikes csoport)
jól ismert 3+2 struktúrában hasonlóságokat és különbségeket találni egymás rutinában
compare YOUR OWN INDIVIDUAL routines and find 3 similar vs 2 different "items"

Used digital devices
ChatGPT
Other
you tube
Evaluation plan

Ha nem is könyvszerű, de igazából fejlesztő értékelésre hasonlító feedback. Óra típusa: "kommunikáció" tantárgy, így ugyanyannyira van hangsúly a szókincsbővítésen, mint a soft skillek: kommunikációs készségek, belső blokkok javításán. Mint mindig, körbejárkálok, esetleg segítő kérdéseket teszek fel

Differentiation
  1. csapatmunka lehetővé teszi mind az introvertált, mint az extrovertált diákok közreműködését
  2. AI feladattal nem ők készítik a fő outputot itt, hanem AI emeli őket magasabbra
  3. Talkig card feladatnál A2 es B2 jellegű kérdésekből választhat
Homework, project task

Állomás 1:

25db ige addig, amíg ébredéstől be nem lép az épületbe (ebből 10 db because-zal folytatódjon)

Állomás 2:
"Daily routine edition: How to" Top 6-7  tips to have a disaster of a day"

Állomás 3:
-"How to" Top 6-7 tips to have a solid, good day. include detailed WHYs) 
-AI task_ Ask an AI (chat gpt) to enhance your tips,+ make it funny and rhyme)
- 3+2: keep 3, ditch 2 out of the AI generated ones, and explain why you chose so

Állomás 4:
3+2
compare YOUR OWN INDIVIDUAL routines and find 3 similar vs 2 different "items"
Állomás 5:
Talkig cards (könyvnél érdekesebb, mélyebb kérdések by chat gpt)
 

  • Describe a time when an unexpected problem disrupted your routine.
  • How do you adjust your schedule when you know it will be a high-pressure day?
  • Which part of your morning is most time-consuming, and how could you streamline it?
  • What is one habit you want to eliminate? What would you replace it with?