Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Pedagógia, oktatás
Argomento / Materia
daily routine_napi rutin
Competenze e abilità da sviluppare
Digitális készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
szókincsfrissítés-bővítés, beszédkészség, köznyelvi kifejezések, AI használata nyelvtanuláshoz
Metodo didattico
csoport és pármunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
az óra végére folyékonyabban, ok-okozati összefüggések keretében, személyessé téve tud beszélni egy elsőre unalmasnak hitt témáról
Concetti
a témánkba vágó köznapi + vizsgatémakör célú bifunkcionális szókincs
Strumenti necessari
mobil telefon, talking cards, bingo card grid, A4 lapok, időzítő, tanári laptop
Durata
40-45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task
  1. daily routine_ phrasal verbs
    https://www.youtube.com/watch?v=NxyITVv_qbE

    2. for critical thinking: The choice_short animation

    https://www.youtube.com/watch?v=_HEnohs6yYw&list=PL-8yg2KuuVUgefO_MbgweF3_qsh7OslNS
Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az órafelállás/formátum ismertetése, állomások kihelyezése
Csapatok kijelölése
Idővallum és célok tisztázása
felmerülő kérdések átfutása (de ismerik már a formátumot)

Realizzazione della lezione / project task

Állomás 1:
(direkt magas a szám, hogy muszáj legyen a részletekbe is belegondolniuk, ettől lesz életszerűbb a felkelek-iskolába megyek- hazajövök körnél)
20db ige addig, amíg ébredéstől be nem lép az épületbe. (10-hez csapódjon okozati háttér"BECAUSE) közlékenységet és analizásó készséget javítja


Állomás 2:
"How to" Top 6-7  tips to have a disaster of a day"
(anti -tanács, hogyan legyünk biztosak, hogy katasztrofális lesz a napunk. Humor erejét alkalmazva, top tips pedig trendy, ütős, gyors)

Állomás 3:
-"How to" Top 6-7 tips to have a solid, good day. include detailed WHYs) =problem solving (ok-okozati összefüggések, analizálás csapatban)
proceed to: 
-AI task_ Ask an AI (chat gpt) to enhance your tips,+ make it funny and rhyme)
- 3+2: keep 3, ditch 2 out of the AI generated ones, and explain why you chose so


Állomás 4: beszédkészség mellett a kapcsolódás fontossága (frissen bejövő kilencedikes csoport)
jól ismert 3+2 struktúrában hasonlóságokat és különbségeket találni egymás rutinában
compare YOUR OWN INDIVIDUAL routines and find 3 similar vs 2 different "items"

Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Altro
you tube
Programma di valutazione

Ha nem is könyvszerű, de igazából fejlesztő értékelésre hasonlító feedback. Óra típusa: "kommunikáció" tantárgy, így ugyanyannyira van hangsúly a szókincsbővítésen, mint a soft skillek: kommunikációs készségek, belső blokkok javításán. Mint mindig, körbejárkálok, esetleg segítő kérdéseket teszek fel

Differenziazione
  1. csapatmunka lehetővé teszi mind az introvertált, mint az extrovertált diákok közreműködését
  2. AI feladattal nem ők készítik a fő outputot itt, hanem AI emeli őket magasabbra
  3. Talkig card feladatnál A2 es B2 jellegű kérdésekből választhat
Compiti a casa, project task

Állomás 1:

25db ige addig, amíg ébredéstől be nem lép az épületbe (ebből 10 db because-zal folytatódjon)

Állomás 2:
"Daily routine edition: How to" Top 6-7  tips to have a disaster of a day"

Állomás 3:
-"How to" Top 6-7 tips to have a solid, good day. include detailed WHYs) 
-AI task_ Ask an AI (chat gpt) to enhance your tips,+ make it funny and rhyme)
- 3+2: keep 3, ditch 2 out of the AI generated ones, and explain why you chose so

Állomás 4:
3+2
compare YOUR OWN INDIVIDUAL routines and find 3 similar vs 2 different "items"
Állomás 5:
Talkig cards (könyvnél érdekesebb, mélyebb kérdések by chat gpt)
 

  • Describe a time when an unexpected problem disrupted your routine.
  • How do you adjust your schedule when you know it will be a high-pressure day?
  • Which part of your morning is most time-consuming, and how could you streamline it?
  • What is one habit you want to eliminate? What would you replace it with?