Type of plan
Óraterv
Sector
Információs és kommunikációs technológiák
Topic, learning area
Önismeret, HTML és CSS ismétlés
Competences, skills to be developed
Digitális készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competences, skills to be developed
Kommunikáció, logikus és struktúrális gondolkodás
Teaching method
csoportmunka
Élményalapú tanulás
kooperatív tanulás
Learning and development goals
A weboldal fejlesztés 3 szerepkörét ismerik meg a diákok, és egyszerű feladatok segítségével kipróbálhatják magukat bennük.
Concepts
önismeret, kommunikáció, projekt, feladat megosztás, weblap, HTML elemek, CSS szabályok, szelektor, formázás
Required tools
számítógép, telefon
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

20 fogalom az ismétléshez:

  • Honlap (website)
  • Weblap (webpage)
  • HTML (HyperText Markup Language)
  • CSS (Cascading Style Sheets)
  • Böngésző
  • HEAD elem
  • BODY elem
  • H1–H6 címsorok
  • P elem (paragraph)
  • IMG elem
  • A elem (anchor/link)
  • UL/OL lista
  • DIV elem
  • CLASS attribútum
  • ID attribútum
  • CSS szelektor
  • Color tulajdonság
  • Background-color tulajdonság
  • Font-family tulajdonság
  • Margin és Padding tulajdonságok

 

10 téma a honlap készítéshez:

  • Kedvenc filmem / sorozatom – rövid leírás, szereplők, plakát vagy kép.
  • Kedvenc sportágam – szabályok, híres sportolók, illusztráció vagy fotó.
  • Egy híres város bemutatása – látnivalók, térkép/kép, rövid történet.
  • Állatok világa – egy választott állat részletes bemutatása képpel.
  • Kedvenc zenekarom / előadóm – rövid életrajz, albumok, fotó.
  • Kedvenc könyvem – tartalomismertető, főszereplők, idézet, borítókép.
  • Iskolai élet – osztály, órarend, iskolai programok képekkel.
  • Egészséges életmód – táplálkozási tippek, sport, illusztráció.
  • Természeti jelenségek – pl. vulkánok, viharok, sarki fény képekkel.
  • Technológiai érdekességek – pl. robotok, mesterséges intelligencia, okostelefonok.
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
  1. HTML/CSS ismétlés egy mentimeter vagy hasonló telefonról vagy számítógépről elvégezhető felmérés alapján. A diákok beküldenek 3 szót, melyek a már tavaly megismert HTML/CSS, esetleg Bootstrap fogalmait nevezik meg. A szavakat egy listába összesítjük. Két fős csapatokat alkotunk, minden csoport kap egy szót a listából, melyet az MI segítségével példával együtt legfeljebb 3 mondatban kell bemutatni. Az elkészített anyagot a Google Osztályteremben leadják. 8 perc.
  2. A 3 szerepkör bemutatása: programozó (HTML), dizájner (CSS), tartalomkészítő és koordinátor. Akár MI eszköz segítségével az egyes szerepkörökhöz szükséges készségeket gyűjtjük össze, majd minden diák besorolja magát egy szerepkörbe. 8 perc
Implementation of the lesson / project plan
  1. A diákok 3 fős csapatokat alkotnak, felhasználva a bevezetés végén megszületett önbesorolásaik alapján. Ha szükséges 4 fős csapatot kell alkotni, a 2 fős nem megfelelő. 2 perc
  2. A csapatok egy honlapot készítenek el, egy előre megadott témához, előre megadott elrendezés és durva terv alapján a megbeszélt és kiválasztott szerepkörükben. A felmerülő problémákat és kérdéseket egymással megbeszélve oldják meg. A tartalom előállításához és a dizájn kialakításához ismét fel lehet használni MI eszközöket. Lehetőség van képek vagy ábrák generálására is. A feladatot a szerepkörök felcserélésével és más-más témákkal összesen háromszor kell végrehajtani. 24 perc
  3. Önértékelés, megbeszélés. Minden diák beküldi a 2 szerepkör nevét, amelyek a legjobban tetszettek. Röviden megbeszéljük az így összegyűjtött statisztikát. 3 perc
Digital tools used
ChatGPT
Copilot
Gemini
Google Tanterem
Mentimeter
Other tool not included in the previous list
Sora, vagy egyéb képgenerátor
Evaluation plan
  1. Az első, fogalom bemutató feladatot szóban, az egész csoportra értelmezve lehet értékelni. Szempontok: alaposság, érthetőség és a példa minősége.
  2. A második feladatban elkészült három honlapot kell értékelni, a gyorsaság, a tervhez való ragaszkodás és egyéni ötletek alapján, írásban, de szóban megbeszélve a diákokkal.
Homework, project task
  1. A menti.com vagy hasonló oldal segítségével gyűjtük össze az ismétlendő témakör fontosabb fogalmait.
  2. A kialakított listából 2 fős csapatok ismertetik meg a fogalmakat.
  3. A 3 szerepkör felcserélésével 3 honlapot készítenek a diákok. A honlap témáját és elrendezését az előre megadott listából kell kiválasztani.