- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii
Táblázat, tananyagok
Tantárgy: kémia
Osztály: 10. F2 csoport
Az óra témája: A szénhidrogének és a halogéntartalmú szénvegyületek összefoglalása
Az óra cél- és feladatrendszere: a fejlesztendő attitűd, készségek, képességek, a tanítandó ismeretek (fogalmak, szabályok stb.) és az elérendő fejlesztési szint, tudásszint megnevezése:
— A DDT elolvasása a könyvből - érdekességek - mint rovarirtószer - hangolódás az órára
- A szénhidrogének felismerése név, illetve képlet alapján
- A szénhidrogéneknél ismert elnevezési szabályok alkalmazása
- Az elágazó láncú szénhidrogének elnevezése és halogéntartalmú szerves vegyületek elnevezése
- A félkonstitúciós képlet felírás a szénhidrogének fő képviselőinél név alapján
- Az összegképletek felírása
- A teljes oxidációs reakciók felírása
- Az előfordulásuk és felhasználásuk HF-ként való megbeszélése
Az óra didaktikai feladatai:
- Motiválás: A DDT hatása az élővilágra és a környezetünkre
- A munkamegosztás és a csoportmunka gyakorlása
- A tudományos gondolkodás megismertetése az „IBST” alkalmazásával
Tantárgyi kapcsolatok:
- Fizika: a vegyületek fizikai tulajdonságai
- Környezetvédelem: a szénhidrogének és származékjainak hatása az élővilágunkra
- Felhasznált források (tankönyv, munkafüzet, feladat- és szöveggyűjtemény, digitális tananyag, online források, szakirodalom stb.):
-- Dr. Siposné Dr. Kedves Éva, Horváth Balázs, Péntek Lászlóné: Kémia 10 . tankönyv Mozaik Tankönyvkiadó
-- Szerves Kémia - Munkafüzet; Mozaik Tankönyvkiadó
-- https://www.nkp.hu/tankonyv/kemia_10_nat2020/lecke_07_007
- https://www.nkp.hu/tankonyv/kemia_10_nat2020/lecke_06_008
- https://www.mozaweb.hu/hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2620U&page=121
- https://www.mozaweb.hu/hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2620U&page=123
- http://www.iskolakultura.hu/iol/nagy.pdf: Nagy Lászlóné: A kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning/teaching’, IBL) és a természettudományok tanítása
Az utolsó 5 percben még megbeszéljük, hogy mi volt a legkönyebb a feladatban és esetleg vol-e olyan feladat, amelyet nem tudtak közösen elvégezni.