A leckébe, történetbe elhelyezhetünk szöveget, képeket, hanganyagot, videót, linkeket. Ezt megoszthatjuk, vagy prezentációként is levetíthetjük.
- Minden korosztály számára jól használható.
- A tanulók visszajelezhetnek a tananyaggal kapcsolatban.
- Többféle eszközön lejátszható.
- Beágyazható.
- Azzal, hogy egy ilyen történetet (vagy leckét) összeállítunk, meg is határozzuk a tananyag feldolgozásának a sorrendjét.
- A tanulók is készíthetnek történeteket, ezeket szerkesztésre megoszthatják egymással.
Bevezetés a Sutori használatába lépésről lépésre
Idővonal készítése:
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Prezentáció
Prezentáció
Ha a szokásos PowerPoint-prezentáció helyett más prezentációs eszközzel készítünk tananyagot, sokszor már az is félsiker.
Idő hiányában a korábban elkészített ppt-t néhány lépésben mozgalmasabb videóvá alakíthatjuk. Válasszuk azt, hogy Mentés másként, majd mentsük el a prezentációt .mp4 formátumba, és készen is vagyunk.
Idővonal
Idővonal
Idővonalkészítő eszközöket minden olyan témánál lehet alkalmazni, ahol számít az események sorrendje, időrendisége. Használhatjuk történelemtanítás során, de akkor is, ha egy folyamatot vagy egy eseménysorozatot mutatunk be.
Például megjeleníthetjük így egy adott korszak történelmi eseményeit a dátumokkal, és a dátumokhoz megjegyzéseket fűzhetünk a legfontosabb tudnivalókkal.
Ne csak mi használjuk! Összefoglaláskor a diákok, csapatmunkában is készíthetnek idővonalat.
Az idővonalak szerkesztésére alkalmas programokban különféle sablonok segítségével pillanatok alatt készíthetünk igazán látványos és sokatmondó grafikát.
Tanulási utak tervezése
Tanulási utak
Tanulási utak létrehozásával meghatározhatjuk a tananyag feldolgozásának a sorrendjét.
Az egyes „állomásokhoz” videókat, feladatokat, szöveget, linket stb. szúrhatunk be, színesítve a tanulás folyamatát.
A differenciálásban is segít, hiszen lehetőségünk van különböző tanulási utakat szerkeszteni a diákok igényeihez, képességeihez igazodva.
Történetmesélés
Történetmesélés
A személyes történetek igen hatékonyak egy-egy téma bevezetésekor, felkeltik a hallgatók érdeklődését.
A történetmesélést támogató alkalmazásokkal a történeteinkhez különféle médiaelemeket illeszthetünk, majd megoszthatjuk ezeket a diákokkal, vagy akár őket is megkérhetjük egyénileg vagy csoportban történetek elmesélésére, akár személyes élményhez, akár tantárgyi témához kapcsolódóan.