Relaxéció gyakorlása autogén tréninggel – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Bővebb szakterület
Pedagógia, oktatás
Témakör, tanulási terület
Relaxáció, meditáció
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
önmegnyugtatás, öngondoskodás, megküzdési képesség javítása
Tanítási, tanulásszervezési módszer
szimuláció
Közismereti tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Reflexió elsajátítása, önkontroll gyakorlása
Szükséges eszközök
telefon, hangszóró
Időtartam
45 perc
Bevezető rész, előkészítés

1-10. perc: A tanulók számára ismertetem a mai tananyag témáját. Pár szóban beszélünk a relaxáció, meditáció eredetéről, jótékony hatásáról és hogyan kapcsolódik a testnevelés tantárgyhoz. Milyen szituációkban tudják alkalmazni ezeket a módszereket vagy hasonló egyszerűbb feladatokat akár az iskolában, akár otthon vagy sportegyesületi keretek között.

Megvalósítás részletes tervezése

11-20. perc: A tanóra fő részében egy teljes testes nyújtással és légző gyakorlatokkal kezdjük felkészíteni a szervezetünket a következő feladatra. Megpróbáljuk teljesen kizárni a külvilágot, pulzusunkat, szívverésünket lassítani. Stresszmentessé tenni a környezetet.

21-40.Ezután hanyatfekvésben helyezkednek el a tanulók a kihelyezett szivacsokon kényelmes, elernyesztett állapotban. A hangagyag elsajátításával és az azon hallott instrukciók segítségével gyakorlatban elsajátítják az autogén tréning módszerét, relaxációs, flow állapotba kerülnek.

40.45. perc: Élményfeldolgozás: megbeszélés, az élmények és érzelmek ( pozitív, negatív) megosztása

Értékelési terv

Szóbeli értékelés, önértékelés:

A szóbeli formái közül a leggyakrabban alkalmazottak: frontális beszélgetés, feleltetés, szóbeli vizsga, gyakorlattal összekötött szóbeli, beszámoló, bemutató. A tanulói önértékelés lehetővé teszi a tanárok és a diákok számára, hogy partnerek legyenek a tanulásban, és értéket ad ennek a partnerségnek.