Relaxéció gyakorlása autogén tréninggel – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Relaxáció, meditáció
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
önmegnyugtatás, öngondoskodás, megküzdési képesség javítása
Unterrichtsmethode
szimuláció
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Reflexió elsajátítása, önkontroll gyakorlása
Erforderliche Werkzeuge
telefon, hangszóró
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

1-10. perc: A tanulók számára ismertetem a mai tananyag témáját. Pár szóban beszélünk a relaxáció, meditáció eredetéről, jótékony hatásáról és hogyan kapcsolódik a testnevelés tantárgyhoz. Milyen szituációkban tudják alkalmazni ezeket a módszereket vagy hasonló egyszerűbb feladatokat akár az iskolában, akár otthon vagy sportegyesületi keretek között.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

11-20. perc: A tanóra fő részében egy teljes testes nyújtással és légző gyakorlatokkal kezdjük felkészíteni a szervezetünket a következő feladatra. Megpróbáljuk teljesen kizárni a külvilágot, pulzusunkat, szívverésünket lassítani. Stresszmentessé tenni a környezetet.

21-40.Ezután hanyatfekvésben helyezkednek el a tanulók a kihelyezett szivacsokon kényelmes, elernyesztett állapotban. A hangagyag elsajátításával és az azon hallott instrukciók segítségével gyakorlatban elsajátítják az autogén tréning módszerét, relaxációs, flow állapotba kerülnek.

40.45. perc: Élményfeldolgozás: megbeszélés, az élmények és érzelmek ( pozitív, negatív) megosztása

Evaluierungsplan

Szóbeli értékelés, önértékelés:

A szóbeli formái közül a leggyakrabban alkalmazottak: frontális beszélgetés, feleltetés, szóbeli vizsga, gyakorlattal összekötött szóbeli, beszámoló, bemutató. A tanulói önértékelés lehetővé teszi a tanárok és a diákok számára, hogy partnerek legyenek a tanulásban, és értéket ad ennek a partnerségnek.