A jegyzőkönyv felépítése, részei – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Üzlet, közigazgatás és jog
Témakör, tanulási terület
Titkári ügyintézés feladatai
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
pontos, hibátlan munkavégzés, önállóság, nyitottság a digitális eszközök használatára
Tanítási, tanulásszervezési módszer
magyarázat
Tanulási, fejlesztési célok
A tanulók helyesen és biztonsággal meg tudják különböztetni a jegyzőkönyv 3 fő részét, ismerjék, hogy ezeken a részeken belül milyen elemek vannak. A diákok legyenek képesek alkalmazni a fentiekhez kapcsolódó tartalmi-formai szabályokat. A jegyzőkön
Fogalmak
Jegyzőkönyv, fejrész, főrész, zárórész, élőfej, élőláb, formázás, kivonatkészítés
Szükséges eszközök
számítógép, okostábla, Kökény Sándor: Gépírás (tk.)
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

 Classroom kurzusba feltöltött "Formázandó jegyzőkönyv" Word dokumentum.

Jegyzőkönyv. Készült 2024. november 27-én a nekeresdi Polgármesteri Hivatalban megtartott megbeszélésről. Jelen voltak: Szakos Árpád jogtanácsos, Sugár Zoltán vállalkozó, Faragó Ferenc osztályvezető, Fazekas Frigyes főelőadó és a jelenléti íven felsorolt kollégák. A jegyzőkönyvet Ön vezette. Tárgy: A szennyvízcsatorna-hálózat kiépítése. Fazekas Frigyes elismerte a vállalkozó Sugár Zoltán követelését, a még ki nem fizetett 10 950 000 Ft-os összeggel kapcsolatban. Kötelezettséget vállalt arra, hogy az összeget 2025. március 20-ig a Polgármesteri Hivatal átutalja a vállalkozó számlájára. Sugár Zoltán vállalta, hogy az átutalt összegről számlával elszámol. A csatornázási munkálatokat a Megyei Csatornázási Művek képviselőjével egyeztetve fogja végezni. Faragó Ferenc a fentiekhez hozzájárult és az átadási határidő betartására figyelmeztette a vállalkozót. Majd felhívta a figyelmet arra, hogy késedelem esetén késedelmi kamatot számolnak fel. Az elhangzottakat minden jelenlévő tudomásul vette. K. m. f. Sugár Zoltán vállalkozó, Ön jegyzőkönyvvezető, Réti Virág, hitelesítő, Toronyi Rózsa hitelesítő. Melléklet: 1 db jelenléti ív

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
Óraszervezés 
  • Bevonulás a terembe, bejelentkezés, Classroom kurzus megnyitása, annak ellenőrzése, hogy látja-e mindenki a saját meghajtóját
Ráhangolás 
  • Hol találkozhatunk jegyzőkönyvekkel? Miről írhatunk jegyzőkönyvet?
Célkitűzés 
  • Az óra végére mindenki feleleveníti a tudását a jegyzőkönyv részeiről, formai megoldásairól, de lesz néhány új elem is, amelyről a korábbakban nem volt szó. Az órán sok ismétlés lesz.
  • (Ötös az órai munkáért.)
Az óra / projekt megvalósításának tervezése
A jegyzőkönyv részeinek és azok elemeinek megbeszélése

https://drive.google.com/file/d/1pt0utwU0QvK9OiwszM0dHc3-imBhIueM/view

  • fejrész
  • főrész
  • zárórész
  • tartalmi és formai követelmények, az egyes elemekkel kapcsolatban
  • nyelvhasználati tudnivalók.
Hibakeresés:
  • Kökény Sándor Gépírás tk. jegyzőkönyvi feladatában
Wordwall feladat

https://wordwall.net/hu/resource/812605/sz%c3%a1m%c3%adt%c3%b3g%c3%a9pes-adatr%c3%b6gz%c3%adt%c5%91k/a-jegyz%c5%91k%c3%b6nyv-r%c3%a9szei

  • Mi az, ami szokatlan benne, mi az mivel még nem találkoztak?
Formázandó jegyzőkönyv 
  • a megnyitás előtt át kell nevezni a fájlt,
  • a tanultak alapján meg kell formázni a jegyzőkönyvet
  • ellenőrzés
Jegyzőkönyv készítése ChatGPT-vel
  • üres Word dokumentum kérése, megadott fájlnévvel mentése a saját meghajtóra,
  • utasítások a ChatGPT-nek,
  • az elkészített jegyzőkönyv szövegének másolása (akkor, ha letölteni Wordként nem tudják a gyerekek),
  • hibák, eltérések megkeresése,
  • ha az idő engedi formázása.
  • ellenőrzés
Összegzés
  • A jegyzőkönyv fő  részeinek áttekintése.
  • Van-e olyan ismeret a jegyzőkönyv részeivel kapcsolatban, ami nem egyértelmű?
Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
Google Classroom, Wordwall
Értékelési terv
Értékelés az egyes feladatok után:
  • Hibakeresés: Ki találta meg a legtöbb hibát a tk. formába öntött feladatában?
  • Worwall feladat: Ki lett készen leghamarabb?
  • Formázandó jegyzőkönyv: az elmentett munkákat kivetítjük az okostáblán, ott frontálisan javítjuk.
  • Jegyzőkönyv készítése ChatGPT-vel: szintén okostáblára vetítéssel javítunk néhány munkát.
Az órai munka értékelése:
  • ötös az órai munkáért
  • mentés, a programok bezárása, kijelentkezés a Classroomból, a gépek leállítása
Differenciálás

A csoport 8 főből áll. A tanulók négyesével ülnek, a lassabb diákoknak segítenek a gyorsabb társaik. 

Ha valaki lemarad, nem ért valamit, akkor én segítem tovább a munkájában.

Házi feladat, projektfeladat

Amennyiben nem fejezzük be az órán a ChatGPT-vel írt jegyzőkönyv formázását, az házi feladat lesz.