A jegyzőkönyv felépítése, részei – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Üzlet, közigazgatás és jog
Argomento / Materia
Titkári ügyintézés feladatai
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Competenze e abilità professionali da sviluppare
pontos, hibátlan munkavégzés, önállóság, nyitottság a digitális eszközök használatára
Metodo didattico
magyarázat
Obiettivi di apprendimento
A tanulók helyesen és biztonsággal meg tudják különböztetni a jegyzőkönyv 3 fő részét, ismerjék, hogy ezeken a részeken belül milyen elemek vannak. A diákok legyenek képesek alkalmazni a fentiekhez kapcsolódó tartalmi-formai szabályokat. A jegyzőkön
Concetti
Jegyzőkönyv, fejrész, főrész, zárórész, élőfej, élőláb, formázás, kivonatkészítés
Strumenti necessari
számítógép, okostábla, Kökény Sándor: Gépírás (tk.)
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

 Classroom kurzusba feltöltött "Formázandó jegyzőkönyv" Word dokumentum.

Jegyzőkönyv. Készült 2024. november 27-én a nekeresdi Polgármesteri Hivatalban megtartott megbeszélésről. Jelen voltak: Szakos Árpád jogtanácsos, Sugár Zoltán vállalkozó, Faragó Ferenc osztályvezető, Fazekas Frigyes főelőadó és a jelenléti íven felsorolt kollégák. A jegyzőkönyvet Ön vezette. Tárgy: A szennyvízcsatorna-hálózat kiépítése. Fazekas Frigyes elismerte a vállalkozó Sugár Zoltán követelését, a még ki nem fizetett 10 950 000 Ft-os összeggel kapcsolatban. Kötelezettséget vállalt arra, hogy az összeget 2025. március 20-ig a Polgármesteri Hivatal átutalja a vállalkozó számlájára. Sugár Zoltán vállalta, hogy az átutalt összegről számlával elszámol. A csatornázási munkálatokat a Megyei Csatornázási Művek képviselőjével egyeztetve fogja végezni. Faragó Ferenc a fentiekhez hozzájárult és az átadási határidő betartására figyelmeztette a vállalkozót. Majd felhívta a figyelmet arra, hogy késedelem esetén késedelmi kamatot számolnak fel. Az elhangzottakat minden jelenlévő tudomásul vette. K. m. f. Sugár Zoltán vállalkozó, Ön jegyzőkönyvvezető, Réti Virág, hitelesítő, Toronyi Rózsa hitelesítő. Melléklet: 1 db jelenléti ív

Introduzione e preparazione della lezione / project task
Óraszervezés 
  • Bevonulás a terembe, bejelentkezés, Classroom kurzus megnyitása, annak ellenőrzése, hogy látja-e mindenki a saját meghajtóját
Ráhangolás 
  • Hol találkozhatunk jegyzőkönyvekkel? Miről írhatunk jegyzőkönyvet?
Célkitűzés 
  • Az óra végére mindenki feleleveníti a tudását a jegyzőkönyv részeiről, formai megoldásairól, de lesz néhány új elem is, amelyről a korábbakban nem volt szó. Az órán sok ismétlés lesz.
  • (Ötös az órai munkáért.)
Realizzazione della lezione / project task
A jegyzőkönyv részeinek és azok elemeinek megbeszélése

https://drive.google.com/file/d/1pt0utwU0QvK9OiwszM0dHc3-imBhIueM/view

  • fejrész
  • főrész
  • zárórész
  • tartalmi és formai követelmények, az egyes elemekkel kapcsolatban
  • nyelvhasználati tudnivalók.
Hibakeresés:
  • Kökény Sándor Gépírás tk. jegyzőkönyvi feladatában
Wordwall feladat

https://wordwall.net/hu/resource/812605/sz%c3%a1m%c3%adt%c3%b3g%c3%a9pes-adatr%c3%b6gz%c3%adt%c5%91k/a-jegyz%c5%91k%c3%b6nyv-r%c3%a9szei

  • Mi az, ami szokatlan benne, mi az mivel még nem találkoztak?
Formázandó jegyzőkönyv 
  • a megnyitás előtt át kell nevezni a fájlt,
  • a tanultak alapján meg kell formázni a jegyzőkönyvet
  • ellenőrzés
Jegyzőkönyv készítése ChatGPT-vel
  • üres Word dokumentum kérése, megadott fájlnévvel mentése a saját meghajtóra,
  • utasítások a ChatGPT-nek,
  • az elkészített jegyzőkönyv szövegének másolása (akkor, ha letölteni Wordként nem tudják a gyerekek),
  • hibák, eltérések megkeresése,
  • ha az idő engedi formázása.
  • ellenőrzés
Összegzés
  • A jegyzőkönyv fő  részeinek áttekintése.
  • Van-e olyan ismeret a jegyzőkönyv részeivel kapcsolatban, ami nem egyértelmű?
Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Altro
Google Classroom, Wordwall
Programma di valutazione
Értékelés az egyes feladatok után:
  • Hibakeresés: Ki találta meg a legtöbb hibát a tk. formába öntött feladatában?
  • Worwall feladat: Ki lett készen leghamarabb?
  • Formázandó jegyzőkönyv: az elmentett munkákat kivetítjük az okostáblán, ott frontálisan javítjuk.
  • Jegyzőkönyv készítése ChatGPT-vel: szintén okostáblára vetítéssel javítunk néhány munkát.
Az órai munka értékelése:
  • ötös az órai munkáért
  • mentés, a programok bezárása, kijelentkezés a Classroomból, a gépek leállítása
Differenziazione

A csoport 8 főből áll. A tanulók négyesével ülnek, a lassabb diákoknak segítenek a gyorsabb társaik. 

Ha valaki lemarad, nem ért valamit, akkor én segítem tovább a munkájában.

Compiti a casa, project task

Amennyiben nem fejezzük be az órán a ChatGPT-vel írt jegyzőkönyv formázását, az házi feladat lesz.