Önismereti csoport – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Bővebb szakterület
Egészségügy, jólét, szociális szakmák
Témakör, tanulási terület
Önismeret
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
reálisabb énkép, önreflexiós képesség, együttműködés
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
Jelen foglalkozás célja, hogy megalapozzuk a biztonságos légkör kialakulását és a csoporttagok elköteleződését.
Fogalmak
Elköteleződés, biztonságos légkör kialakítása
Időtartam
75 perc
Bevezető rész, előkészítés

Előzetes konzultáció a szülővel és kamasszal (rendszerint egy időpontra jönnek, de külön beszélgetés a szülővel és a kamasszal)

Csoportvezető kollégával egyeztetés 

A foglalkozáson használt eszközök előkészítése  (Szófelhő készítése WordArt alkalmazással, mely alább látható:)

 

Megvalósítás részletes tervezése

Kezdőkör: ki hogyan érzi magát, mi történt vele a múltkori alkalom óta 

Feladat, játék ismertetése: csoportvezetők által készített szófelhőben található hívószavak segítségével gondolják át kisebb csoportokban, hogy mik azok az alappillérek, amiktől jól éreznék magukat a csoportban és tudnának dolgozni az önismeretükön a csoport keretein belül)

Feladat megbeszélése: elsőkörben a fókusz a csoport működéséhez szükséges alappillérek azonosításán van, majd a közös munkafolyamat, élmények átbeszélésén 

Zárókör: ki hogyan érzi magát

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Wordart
Értékelési terv

A csoportfolyamat végén közös búcsúfeladat, ami mentén beszélünk a folyamatról 

Záró szülőkonzultáció