Önismereti csoport – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Egészségügy és jólét
Témakör, tanulási terület
Önismeret
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
reálisabb énkép, önreflexiós képesség, együttműködés
Módszer, tanulásszervezési
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
Jelen foglalkozás célja, hogy megalapozzuk a biztonságos légkör kialakulását és a csoporttagok elköteleződését.
Fogalmak
Elköteleződés, biztonságos légkör kialakítása
Időtartam
75 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Előzetes konzultáció a szülővel és kamasszal (rendszerint egy időpontra jönnek, de külön beszélgetés a szülővel és a kamasszal)

Csoportvezető kollégával egyeztetés 

A foglalkozáson használt eszközök előkészítése  (Szófelhő készítése WordArt alkalmazással, mely alább látható:)

 

Az óra / projekt megvalósítása

Kezdőkör: ki hogyan érzi magát, mi történt vele a múltkori alkalom óta 

Feladat, játék ismertetése: csoportvezetők által készített szófelhőben található hívószavak segítségével gondolják át kisebb csoportokban, hogy mik azok az alappillérek, amiktől jól éreznék magukat a csoportban és tudnának dolgozni az önismeretükön a csoport keretein belül)

Feladat megbeszélése: elsőkörben a fókusz a csoport működéséhez szükséges alappillérek azonosításán van, majd a közös munkafolyamat, élmények átbeszélésén 

Zárókör: ki hogyan érzi magát

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Wordart
Értékelési terv

A csoportfolyamat végén közös búcsúfeladat, ami mentén beszélünk a folyamatról 

Záró szülőkonzultáció