Andrássy út és a Babocsay-villa bemutatása fordított osztályterem módszerrel – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Szolgáltatások
Témakör, tanulási terület
Budapesti séták - Andrássy út
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Vezetés és felelősségvállalás
Módszer, tanulásszervezési
fordított osztályterem
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok képesek lesznek bemutatni az Andrássy utat és a Babocsay villát.
Fogalmak
Sugár út, építészeti stílusok, Andrássy út 129
Szükséges eszközök
Okostelefon, számítógép, projektor, internet hozzáférés
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Budapesti Kultúrtörténeti séták: Andrássy út című könyv

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Budapesti séták projektben a tanulók megismerik Budapest nevezetességeit, a tanóra keretében az Andrássy utat és a Babocsay villa történetét a tanulók mutatják be. A projekten belüli téma kiválasztása brainstorming módszerrel történt és az ötletelést követően a mentimeter alkalmazásával született meg a szavazás eredménye.

Az óra előkészítése a forrás anyagok megbeszélésével, kiosztásával és a helyszíni sétával azaz az Andrásssy út bejárásával és a Babocsay-villa külső megtekintésével kezdődik. A 9 fős osztály 2 csoportba lett osztva. A helyszínen a tanulók már csoportban dolgoznak. Otthon készítik el a feladatokat, melyet előzőleg egymás között szétosztanak és a digitális eszközök kiválasztásában is ők döntenek. A tanár csak javaslatot tesz egy „digitális étlap” felajánlásával.

Az óra / projekt megvalósítása

A fordított osztályterem módszer alkalmazható  osztályteremben és a helyszínen, az Andrássy úton is. Ha séta közben történik az út  és a Babocsay-villa bemutatása, akkor a prezit a telefonon nézik a tanulók és közben az a tanuló beszél és mutat, akinek ez a feladata.

A tanár által készített témafelvezető és vázlatszerű animációs biteable videóval indul az óra.

A tanári felvezetés után a diákok csoportonként mutatják be az otthon készített anyagaikat különböző digitális eszközökön: power point illetve prezi, mobiltelefonnal készített  saját képekkel biteable, kahoot, moodle                                                            

Az első csoport témái:

                     Andrássy út bemutatása, UNESCO Világörökségi Lista – 2002.

                     Cherchez la femme!/Keresd a nőt! - Gróf Andrássy Gyula      

                     Fővárosi Közmunkák Tanácsa

                     Ybl Miklós és Linzbauer István

                     1871-76

                     Sugár út szakaszai

                     Kiemelkedő épületei

A második csoport témái:

                   Andrássy út 129, a Babocsay-villa

                   Andrássy út meghatározó építészeti stílusa és változásai

                   Villa Bellevue – zenés vigadó – neoreneszánsz stílus

                   1904 – Babocsay Hernann, az új tulajdonos lebontatta – Árkay Aladár magyaros szecessziós stílusban tervezte meg

                   Kozma Lajos - modernista klasszicizáló stílus

                   Jugoszláv Nagykövetség – 1956. november 4. Nagy Imre és társai

                   Szerb Köztársaság Nagykövetsége

Az elkészített anyagokat a moodle platformra kell feltölteni és az órán onnan történik nagy részben a bemutatás

A 2 csoport előadása után a csoportonként feltett kérdések, beszélgetések következnek

Az óra befejező része az értékelés

 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Biteable
Kahoot
Moodle
Mentimeter
Értékelési terv

Fejlesztő értékelés a tanulók egyéni teljesítményének hatékony fejlesztése érdekében. A tanulók fejlődésének és tudásának a változásait követve, hogy ők maguk is érzékeljék a saját fejlődésüket a társaik és a tanár visszajelzései alapján. Négy területre összpontosítva: a kérdezésre, a visszacsatolásra, a diákokkal közösen megfogalmazott célokra és a társ- és önértékelésre.

Kérdések a csatolt file-ban: Andrásssy út kérdései

Kahoot használata.

https://create.kahoot.it/details/2adf341a-3f0f-43a9-8453-f1de9652f6d1 - Andrássy út

Az értékelési szempontokat a tanár teszi közzé.

 

Szempontok az értékeléshez:

             minden teljesített szempont 1-1 pontot ér, összesen 10 pont érhető el

             forma

  • előadásmód
  • kiállás
  • választott digitális eszközök
  • bemutatott anyagok minősége
  • tagolás, kiemelés és érthetőség

         tartalom

  • turisztikai attrakció kiemelése
  • mondanivalója jól kapcsolódik-e a választott képekhez, digitális anyagokhoz
  • adatok, tények pontosak
  • érdekességek említése
  • tények és érdekességek helyes aránya
Differenciálás

nincs

Házi feladat, projektfeladat

Budapesti séták projekt keretében a Kodály köröndön és az Oktogonon helyszíni séta a fordított tanterem módszerrel való órai feldolgozáshoz.