- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Budapesti Kultúrtörténeti séták: Andrássy út című könyv
Budapesti séták projektben a tanulók megismerik Budapest nevezetességeit, a tanóra keretében az Andrássy utat és a Babocsay villa történetét a tanulók mutatják be. A projekten belüli téma kiválasztása brainstorming módszerrel történt és az ötletelést követően a mentimeter alkalmazásával született meg a szavazás eredménye.
Az óra előkészítése a forrás anyagok megbeszélésével, kiosztásával és a helyszíni sétával azaz az Andrásssy út bejárásával és a Babocsay-villa külső megtekintésével kezdődik. A 9 fős osztály 2 csoportba lett osztva. A helyszínen a tanulók már csoportban dolgoznak. Otthon készítik el a feladatokat, melyet előzőleg egymás között szétosztanak és a digitális eszközök kiválasztásában is ők döntenek. A tanár csak javaslatot tesz egy „digitális étlap” felajánlásával.
A fordított osztályterem módszer alkalmazható osztályteremben és a helyszínen, az Andrássy úton is. Ha séta közben történik az út és a Babocsay-villa bemutatása, akkor a prezit a telefonon nézik a tanulók és közben az a tanuló beszél és mutat, akinek ez a feladata.
A tanár által készített témafelvezető és vázlatszerű animációs biteable videóval indul az óra.
A tanári felvezetés után a diákok csoportonként mutatják be az otthon készített anyagaikat különböző digitális eszközökön: power point illetve prezi, mobiltelefonnal készített saját képekkel biteable, kahoot, moodle
Az első csoport témái:
Andrássy út bemutatása, UNESCO Világörökségi Lista – 2002.
Cherchez la femme!/Keresd a nőt! - Gróf Andrássy Gyula
Fővárosi Közmunkák Tanácsa
Ybl Miklós és Linzbauer István
1871-76
Sugár út szakaszai
Kiemelkedő épületei
A második csoport témái:
Andrássy út 129, a Babocsay-villa
Andrássy út meghatározó építészeti stílusa és változásai
Villa Bellevue – zenés vigadó – neoreneszánsz stílus
1904 – Babocsay Hernann, az új tulajdonos lebontatta – Árkay Aladár magyaros szecessziós stílusban tervezte meg
Kozma Lajos - modernista klasszicizáló stílus
Jugoszláv Nagykövetség – 1956. november 4. Nagy Imre és társai
Szerb Köztársaság Nagykövetsége
Az elkészített anyagokat a moodle platformra kell feltölteni és az órán onnan történik nagy részben a bemutatás
A 2 csoport előadása után a csoportonként feltett kérdések, beszélgetések következnek
Az óra befejező része az értékelés
Fejlesztő értékelés a tanulók egyéni teljesítményének hatékony fejlesztése érdekében. A tanulók fejlődésének és tudásának a változásait követve, hogy ők maguk is érzékeljék a saját fejlődésüket a társaik és a tanár visszajelzései alapján. Négy területre összpontosítva: a kérdezésre, a visszacsatolásra, a diákokkal közösen megfogalmazott célokra és a társ- és önértékelésre.
Kérdések a csatolt file-ban: Andrásssy út kérdései
Kahoot használata.
https://create.kahoot.it/details/2adf341a-3f0f-43a9-8453-f1de9652f6d1 - Andrássy út
Az értékelési szempontokat a tanár teszi közzé.
Szempontok az értékeléshez:
minden teljesített szempont 1-1 pontot ér, összesen 10 pont érhető el
forma
- előadásmód
- kiállás
- választott digitális eszközök
- bemutatott anyagok minősége
- tagolás, kiemelés és érthetőség
tartalom
- turisztikai attrakció kiemelése
- mondanivalója jól kapcsolódik-e a választott képekhez, digitális anyagokhoz
- adatok, tények pontosak
- érdekességek említése
- tények és érdekességek helyes aránya
nincs
Budapesti séták projekt keretében a Kodály köröndön és az Oktogonon helyszíni séta a fordított tanterem módszerrel való órai feldolgozáshoz.