Andrássy út és a Babocsay-villa bemutatása fordított osztályterem módszerrel – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Szolgáltatások
Thema, Lernbereich
Budapesti séták - Andrássy út
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Vezetés és felelősségvállalás
Unterrichtsmethode
fordított osztályterem
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok képesek lesznek bemutatni az Andrássy utat és a Babocsay villát.
Konzepte
Sugár út, építészeti stílusok, Andrássy út 129
Erforderliche Werkzeuge
Okostelefon, számítógép, projektor, internet hozzáférés
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Budapesti Kultúrtörténeti séták: Andrássy út című könyv

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Budapesti séták projektben a tanulók megismerik Budapest nevezetességeit, a tanóra keretében az Andrássy utat és a Babocsay villa történetét a tanulók mutatják be. A projekten belüli téma kiválasztása brainstorming módszerrel történt és az ötletelést követően a mentimeter alkalmazásával született meg a szavazás eredménye.

Az óra előkészítése a forrás anyagok megbeszélésével, kiosztásával és a helyszíni sétával azaz az Andrásssy út bejárásával és a Babocsay-villa külső megtekintésével kezdődik. A 9 fős osztály 2 csoportba lett osztva. A helyszínen a tanulók már csoportban dolgoznak. Otthon készítik el a feladatokat, melyet előzőleg egymás között szétosztanak és a digitális eszközök kiválasztásában is ők döntenek. A tanár csak javaslatot tesz egy „digitális étlap” felajánlásával.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A fordított osztályterem módszer alkalmazható  osztályteremben és a helyszínen, az Andrássy úton is. Ha séta közben történik az út  és a Babocsay-villa bemutatása, akkor a prezit a telefonon nézik a tanulók és közben az a tanuló beszél és mutat, akinek ez a feladata.

A tanár által készített témafelvezető és vázlatszerű animációs biteable videóval indul az óra.

A tanári felvezetés után a diákok csoportonként mutatják be az otthon készített anyagaikat különböző digitális eszközökön: power point illetve prezi, mobiltelefonnal készített  saját képekkel biteable, kahoot, moodle                                                            

Az első csoport témái:

                     Andrássy út bemutatása, UNESCO Világörökségi Lista – 2002.

                     Cherchez la femme!/Keresd a nőt! - Gróf Andrássy Gyula      

                     Fővárosi Közmunkák Tanácsa

                     Ybl Miklós és Linzbauer István

                     1871-76

                     Sugár út szakaszai

                     Kiemelkedő épületei

A második csoport témái:

                   Andrássy út 129, a Babocsay-villa

                   Andrássy út meghatározó építészeti stílusa és változásai

                   Villa Bellevue – zenés vigadó – neoreneszánsz stílus

                   1904 – Babocsay Hernann, az új tulajdonos lebontatta – Árkay Aladár magyaros szecessziós stílusban tervezte meg

                   Kozma Lajos - modernista klasszicizáló stílus

                   Jugoszláv Nagykövetség – 1956. november 4. Nagy Imre és társai

                   Szerb Köztársaság Nagykövetsége

Az elkészített anyagokat a moodle platformra kell feltölteni és az órán onnan történik nagy részben a bemutatás

A 2 csoport előadása után a csoportonként feltett kérdések, beszélgetések következnek

Az óra befejező része az értékelés

 

Verwendete Anwendungen
Biteable
Kahoot
Moodle
Mentimeter
Evaluierungsplan

Fejlesztő értékelés a tanulók egyéni teljesítményének hatékony fejlesztése érdekében. A tanulók fejlődésének és tudásának a változásait követve, hogy ők maguk is érzékeljék a saját fejlődésüket a társaik és a tanár visszajelzései alapján. Négy területre összpontosítva: a kérdezésre, a visszacsatolásra, a diákokkal közösen megfogalmazott célokra és a társ- és önértékelésre.

Kérdések a csatolt file-ban: Andrásssy út kérdései

Kahoot használata.

https://create.kahoot.it/details/2adf341a-3f0f-43a9-8453-f1de9652f6d1 - Andrássy út

Az értékelési szempontokat a tanár teszi közzé.

 

Szempontok az értékeléshez:

             minden teljesített szempont 1-1 pontot ér, összesen 10 pont érhető el

             forma

  • előadásmód
  • kiállás
  • választott digitális eszközök
  • bemutatott anyagok minősége
  • tagolás, kiemelés és érthetőség

         tartalom

  • turisztikai attrakció kiemelése
  • mondanivalója jól kapcsolódik-e a választott képekhez, digitális anyagokhoz
  • adatok, tények pontosak
  • érdekességek említése
  • tények és érdekességek helyes aránya
Differenzierung

nincs

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Budapesti séták projekt keretében a Kodály köröndön és az Oktogonon helyszíni séta a fordított tanterem módszerrel való órai feldolgozáshoz.

Angehängte Datei