William Shakespeare: Rómeó és Júlia – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Az angol reneszánsz színház
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Szövegértés, értő olvasás, beszédkészség, szókincsbővítés
Tanítási, tanulásszervezési módszer
interaktív frontális munka
csoportmunka
Egyéni munka
Közismereti tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a tanulók ismerjék meg a reneszánsz dráma és színház jellemzőit
Fogalmak
drámai szerkezet, a dráma műnemek jellemzői, a reneszánsz színház jellemzői
Szükséges eszközök
okostábla, okostelefon, könyvek, füzet, toll
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

https://videa.hu/videok/film-animacio/romeo-es-julia-1968-film-animacio-K5syFaeeQBW7pBBC

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Adminisztráció, kapcsolatteremtés, ráhangolódás a feladatokra

Az óra / projekt megvalósításának tervezése
  • 1-2 perc   Frontális interaktív munka    -  Adminisztráció, kapcsolatteremtés
  • 3-8 perc   Frontális interaktív munka   -   A Rómeó és Júlia világa (képek, videók bemutatása, Shakespeare-ről és a reneszánsz színházról)
  • 9-20 perc   Interaktív kerekasztal beszélgetés   -  A drámai szerkezet és konfliktusok (expozíció, bonyodalom, tetőpont, végkifejlet) bemutatása
  • 21-35 perc      Kiscsoportos munka  - Szövegelemzés, forráselemzés (idézetek, jelenetek keresése)
  • 36-43 perc      Csoportmunka  - Kreatív feladat (modern nyelvezetű átirat készítése)
  • 44-45 perc      Óra lezárása - Reflektlás, rövid összegzés, házi feladat kiadása
Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Értékelési terv

A tanulók munkáját értékelem szóban és osztályzattal. Az együttműködést külön is értékelem.

A diákok egymás munkáját is minősítik.

Differenciálás

A csoportok létrehozásával és csoportokon belül is.