William Shakespeare: Rómeó és Júlia – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Az angol reneszánsz színház
Grade
Competences, skills to be developed
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Professional competences, skills to be developed
Szövegértés, értő olvasás, beszédkészség, szókincsbővítés
Teaching method
interaktív frontális munka
csoportmunka
Egyéni munka
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a tanulók ismerjék meg a reneszánsz dráma és színház jellemzőit
Concepts
drámai szerkezet, a dráma műnemek jellemzői, a reneszánsz színház jellemzői
Required tools
okostábla, okostelefon, könyvek, füzet, toll
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

https://videa.hu/videok/film-animacio/romeo-es-julia-1968-film-animacio-K5syFaeeQBW7pBBC

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Adminisztráció, kapcsolatteremtés, ráhangolódás a feladatokra

Implementation of the lesson / project plan
  • 1-2 perc   Frontális interaktív munka    -  Adminisztráció, kapcsolatteremtés
  • 3-8 perc   Frontális interaktív munka   -   A Rómeó és Júlia világa (képek, videók bemutatása, Shakespeare-ről és a reneszánsz színházról)
  • 9-20 perc   Interaktív kerekasztal beszélgetés   -  A drámai szerkezet és konfliktusok (expozíció, bonyodalom, tetőpont, végkifejlet) bemutatása
  • 21-35 perc      Kiscsoportos munka  - Szövegelemzés, forráselemzés (idézetek, jelenetek keresése)
  • 36-43 perc      Csoportmunka  - Kreatív feladat (modern nyelvezetű átirat készítése)
  • 44-45 perc      Óra lezárása - Reflektlás, rövid összegzés, házi feladat kiadása
Digital tools used
ChatGPT
Evaluation plan

A tanulók munkáját értékelem szóban és osztályzattal. Az együttműködést külön is értékelem.

A diákok egymás munkáját is minősítik.

Differentiation

A csoportok létrehozásával és csoportokon belül is.