A segítő hivatás, segítő kapcsolatok a nevelőmunkában – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Bővebb szakterület
Egészségügy, jólét, szociális szakmák
Témakör, tanulási terület
A kisgyermeknevelő személyiségének meghatározó szerepe 
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
szakmai kompetencia fejlesztés, etikai alapelvek ismertetése
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka
Játékalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
csoportmunka készség fejlesztése, komfortzónán kívüli szerepek gyakorlása
Fogalmak
Családközpontú szemlélet, etikai alapelvek, bevonódás háttértényezői
Szükséges eszközök
számítógép
Időtartam
45
Bevezető rész, előkészítés

Az óra bevezető részében elmondtam, hogy a tanóra anyaga a mesterséges intelligencia segítségével készült, majd részleteztem, hogy miért fontos az, hogy a generált ismereteket áttekintsük és mind stilisztikai, helyesírási és szakmai szempontok alapján is ellenőrizzük.

Megvalósítás részletes tervezése

A mesterséges intelligencia használatával kapcsolatos interkatív beszélgetés után következett a tananyag elsajátítása, amellett, hogy minden ppt diával kapcsolatban kértem visszajelzést annak képi és szakmai megjelenítésével kapcsolatban. Az óra zárásaként bemutattam, hogy az órán használt anyag milyen programok segítségével készült és hogyan érdemes azokat használni, amely információkat a diákok lejegyeztek.

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Copilot
Gamma.app - prezentáció készítő
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
---
Értékelési terv

órai munkában való aktív részvétel

önálló gondolkodás és az ismeretek feldolgozása

Feladatok

Házi feladatként feladtam a diákoknak, hogy gyakorolják a Chatgpt használatot, és próbáljanak annak segítségével prezentációt készíteni.