- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
- Ráhangolódás az órára, az óra céljának meghatározása, motiváció (5 perc)
- Az órát a tanulók köszöntésével kezdem. Rövid beszélgetést kezdeményezek velük a nap történéseiről.
- Motiváció, célkitűzés: Megkérem a fiatalokat, hogy hajtsák le a fejüket a padra,csukják be a szemüket, hallgassák meg egy videóból, milyen hangot hallanak. (Folyóvíz hangja)https://www.youtube.com/watch?v=K5im7XaHSR
- Célkitűzés: tudatom velük, hogy a mai órán a víz szerepéről lesz szó, a háztartásban.
- Rövid tájékoztatás: Március 22. A víz világnapja
- Ismeretanyag átadása (10 perc)
- Víz nélkül nem tudunk élni. Minden nap használjuk. mire használjuk minden nap? Dobom a labdát a tanulóknak, és mindenki mond egyet! (Mosogatás, főzés, mosás stb....)
- POWER POINT Bemutató
- Rövid képes magyarázat, irányított beszélgetés arról, hol és hogyan használjuk a vizet?
- Mi történne, ha nem lenne víz?
- Hogyan tudunk spórolni a vízzel?
- Szemléltetés: Mennyi vizet használunk el egy nap? Poharakkal szemléltetve
- Feladatlapok: A legtöbb tanulóval közösen dolgozunk, de van, aki egyedül. (10 perc)
- Karikázd be azokat a dolgokat, háztartási munkákat, melyekhez vízre van szükség.
- Kösd össze, ami összetartozik! Pl: fogkefe-fogmosás, Tányér-mosogatás
- Játékos feladat: Villám kérdések az órai tananyaggal kapcsolatosan (7 perc)
A tanulók 2 csoportot alkotnak, beállnak egymás mögé. Kérdéseket fogok feltenni a vízhasználattal, és a vízzel való spórolással kapcsolatosan. Az első 2 tanuló fog egymással versenyezni, aki tudja a választ, megynyomja a csengőt. Aki megválaszolta a kérdést, és elsőre megnyomta a csengőt, pontot kap, és a sor végére mehet,de az ellenfél is a sor végére megy. Utána jönnek a többi játékosok. Amelyik csapat több pontot szerez, az győz
IKT feladat: Learning Apps: Spórolás vagy pazarlás? (8 perc )https://learningapps.org/display?v=pgg3tuz9525
A diákon különböző vízhasználattal kapcsolatos állítások vannak leírva. A tanulók egyenként jönnek ki az interaktív táblához, és ell kell dönteniük, a megfelelő helyre kell húzniuk az állításokat: Pazarlás vagy spórolás a vízzel?
Mivel az értelmileg akadályozott tanulók, fiatalok többsége nem tud írni, olvasni, vagy csak nehezen, ezért a Chat GPT-t gyógypedagógiai munkám során tudom felhasználni, óravázlatok írására, és feladatok elkészítésére.
Az óra végén csoportosan és egyénileg is értékelem a tanulók munkáját. (5 perc)
Természetesen a pozitívumokat kiemelve.
Mivel a KF11/12. osztályban a tanulók képessége nagyon eltérő, ezért a tanórákon folyamatos differenciálásra van szükség.
A differenciálás a magyarázatban, kérdésfeltevésben, a válaszadás szintjében, a követelményekben, és a tanulók képességeinek megfelelő egyéni segítségnyújtásban jelenik meg.
Ugyanazt a feladatlapot, az olvasni tudó tanulók, írásos formában, akik nem sajátították el az olvasást, képes feladatlap formájában végzik el. (A gyógypedagógiai asszisztens segítségével.)
A Készségfejlesztő iskolában a 18-22 éves fiataloknak nem szoktunk házi feladatot adni.