Karbantartás – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Szektor
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Témakör, tanulási terület
Munkagépek karbantartási feladatai
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Képes a kertészeti termesztésben használatos erő- és munkagépek egyszerű karbantartási feladatainak elvégzésére. Munkája során ügyel a munkavédelmi és környezetvédelmi szabályok betartására.
Tanítási, tanulásszervezési módszer
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A projekt végére a tanulók képesek lesznek ütemezni, megtervezni a kertészetben használatos kisgépek karbantartását. Össze tudják állítani a karbantartáshoz szükséges anyagok listáját és a szükséges szerszámokat.
Szükséges eszközök
okostelefon, tablet
Időtartam
7-10 óra
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Elméleti áttekintés, videókkal, anyagismerettel.

https://sites.google.com/view/muszakialapism

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Bevezetés. A projekt céljának ismertetése. A renszeres karbantartás jelentőségének felismerése. Összefüggések keresése a gép biztonságos üzemeltetése, hosszan tartó megbízható működése és a karbantartás között.

3-4 fős csoportok kialakítása.

A projekt munkamenetének ismertetése.

A projekt céljának, eredményének (karbantarási munkaműveletelet összefoglaló, saját rögzítésű videók készítése)

Az óra / projekt megvalósításának tervezése

 

3-4 fős csoportok között egy-egy, a tankertészetben fellelhető gép műszaki leírásának kiosztását követően a dokumentum tanulmányozása. A gépkönyv alapján a mindennapi és az időszakos karbantartási feladatok kikeresése. A műszaki leírás utasításai alapján a csoportok karbantarási tervet készítenek, melyben részletesen felsorolják a szükséges szerszámokat, anyagokat és ismertetik a munakaműveleteket. A karbantartási terv részeként összeállítanak egy anyaglistát.

A tanulók a jelenségalapú tanulási módszer segítségével 3-4 fős csoportokban elvégzik a karbantartási munkaműveleteket , a munkafolyamat fő lépéseiről videót, saját képeikkel illusztrált, részletes leírást készítenek. 

 

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Redmenta
Google Sites
Értékelési terv

Az elméleti tudás a tananyag után rögzített Redmenta teszt kitöltésével, a gyakorlati ismereteket az elvégzett karbantartási műveletek elvégzésével.

A csoportok véleményezik egymás munkáját, kérdéseket tehetnek fel egymásnak. A tanár értékelik a csoportok munkáját, és a csoportok közös munkájaként létrejött írásos beszámolót. Az értékelés során különös figyelmet fordít a munkavédelmi és környezetvédelmi szabályok betartására, a csoport tagjainak együttműködésére.