- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
perusall.com - szlovák nyelvű szakszöveg tanulmányozása, csoportos fordítása, kommentelése (megoldható más eszközzel is pl. OneNote)
w3schools weboldal ide vonatkozó része https://www.w3schools.com/html/html_media.asp
Az óra előtt előre átgondolni a csoportok kialakítását, illetve a felhasznált IKT-t
pl. megosztani a tanulmányozásra szánt tartalmat pl. Teams, Perusall.com és előkészíteni az online szerkesztésre szánt pl. OneNote dokumentumot.
Az óra alatt A CSOPORTOK KIALAKÍTÁSA (max 10p)
A szakértői mozaik alkalmazása két fázisban történik - én 16 diák-ra terveztem, tehát 4x4 fő:
1. Szakértői csoportok (A, B, C, D)
A kérdéseket úgy csoportosítottam, hogy a szakértői csoportok kialakítása során figyelembe lehet venni a diákok képességeit. Pl. a rózsaszín csoportban csak fogalmakat kell definiálni. A diákok figyelmét felhívjuk arra, hogy:
a) elsősorban a megadott forrásokkal dolgozzanak. Minden egyéb felhasznált forrást előbb hagyassanak jóvá a tanárral;
b) a munka kimenete egy online OneNote dokumentum, amely minden kérdésre tartalmazza a részletes választ - ehhez férjen hozzá a tanár is, a dokumentum végleges verzióját is a tanár hagyja jóvá.
2. Vegyes csoportokban (1, 2, 3, 4 felosztás, amely mindegyikében van A, B, C, D-ből)
A vegyes csoportban minden szakértői csoportból kell, hogy legyen egy-egy ember, ezek magyarázzák el a többieknek az ő szakértői csoportjukban megválaszolt kérdéseket, bemutatják az egyes feladatok megoldását
Itt meg kell beszélni, hogy hogyan kérdezhetnek majd (csak a tanártól - kezdők esetén javasolt, vagy csoportok egymástól is ) ehhez mérten kell megválasztani a használt felületet pl. sli.do alkalmazás, padlet.com platform, kiegészíthetik, finomíthatják a közös dokumentumot
Megjegyzés:
Hiányos létszám esetén a vegyes csoportok kialakítása helyett a szakértői csoportok prezentálhatják az általuk kidolgozott részt + válaszolnak a felmerülő kérdésekre.
A TANÁR FELADATA:
1. Szakértői csoportok munkája során (max 30 p)
- a felhasználni kívánt források jóváhagyása;
- a csoportok munkáját figyelemmel kísérni, és a kimaradni látszó részletekre felhívni a figyelmet - pl. rákérdezni
- a munka kimenetének ellenőrzése és jóváhagyása
2. Vegyes csoportokban (1, 2, 3, 4 felosztás, amely mindegyikében van A, B, C, D-ből) (max 30p)
- válaszolni a vegyes csoportban felmerülő kérdésekre, amikre esetleg a szakértő nem tud - használható pl. sli.do alkalmazás, padlet.com platform, stb.
Megjegyzés:
a) jó kommunikációs képességgel rendelkező, összeszokott csapatban biztos a siker
b) kezdők esetén csak általuk ismert eszközöket használjunk - max 1 új eszköz, hogy az óra a tartalomról szóljon, ne az eszközhasználatba fulladjon bele
Az óra végén minden diák kitölti a formatív értékelés kérdőívét
- Formatív értékelés
Értékelő lap (megnézhető, a válaszokat nem látom): https://wordwall.net/resource/32009885
Ugyanaz saját feladatként (ezt fogom megosztani a diákokkal, látom a válaszokat): https://wordwall.net/play/32009/885/463 - Esetleg értékelhetik csoporton belül a szakértőket (pl. titkos szavazással kiválasztják a legjobb szakértőt sli.do)
- perusall.com, MS Teams, oneNote online fórumozás óra előtt és az óra folyamán
- a tanulók csoportos munkáját a tanár megfigyeli, szükség esetén segíti pl. sli.do, padlet.com
A tanulók félév elején egy érdeklődési körüknek megfelelő témát választanak, ebben a témában kell a fáláv végére egy weboldalt készíteniük. A weboldalt fokozatosan a tanult egységek alapján alakítják ki, mindig kiegészítve azt az éppen tanult elemekkel. Az óra után a weboldalukat audio és video elemekkel kell kiegészíteni.
HF: Az ön által szerkesztett weboldalba illesszen audio és videó fájlt is a kiválasztott témában.
A félév végén az elkészített honlapokat értékeljük:
- Az elkészített honlapok SWOT analízise - önértékelés
https://www.swotanalysis.com/ - Elkészített honlapok csoportos értékelése
https://forms.gle/FSdspkfjGWcxhuKw8 - Elkészített munkák osztályzása
- Portfólió?