Multimédia a weboldalon? – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Információs és kommunikációs technológiák
Témakör, tanulási terület
Webprogramozás
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Csapatmunka és együttműködés, Prezentációs készségek fejlesztése, Önismereti készségek fejlesztése,
Módszer, tanulásszervezési
kooperatív tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az audio és video beillesztésére szolgáló html címkék és azok paramétereinek megismerése, a multimédia webes megjelenítésével kapcsolatos alapfogalmak megismerése, a szerzői jog fogalmának ezirányú kiszélesítése,
Fogalmak
multimédia, audio, video
Szükséges eszközök
pc/laptop/mobil, INTERNET, MS teams/google docs/perusall.com vagy egyéb célnak megfelelő eszköz
Időtartam
90 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

perusall.com - szlovák nyelvű szakszöveg tanulmányozása, csoportos fordítása, kommentelése (megoldható más eszközzel is pl. OneNote)

w3schools weboldal ide vonatkozó része https://www.w3schools.com/html/html_media.asp

w3schools HTML media
w3schools HTML media

 

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az óra előtt előre átgondolni a csoportok kialakítását, illetve a felhasznált IKT-t
pl. megosztani a tanulmányozásra szánt tartalmat pl. Teams, Perusall.com és előkészíteni az online szerkesztésre szánt pl. OneNote dokumentumot.

Az óra alatt A CSOPORTOK KIALAKÍTÁSA (max 10p)

A szakértői mozaik alkalmazása két fázisban történik - én 16 diák-ra terveztem, tehát 4x4 fő:

1. Szakértői csoportok (A, B, C, D) 
A kérdéseket úgy csoportosítottam, hogy a szakértői csoportok kialakítása során figyelembe lehet venni a diákok képességeit. Pl. a rózsaszín csoportban csak fogalmakat kell definiálni. A diákok figyelmét felhívjuk arra, hogy:
a) elsősorban a megadott forrásokkal dolgozzanak. Minden egyéb felhasznált forrást előbb hagyassanak jóvá a tanárral;
b) a munka kimenete egy online OneNote dokumentum, amely minden kérdésre tartalmazza a részletes választ  - ehhez férjen hozzá a tanár is, a dokumentum végleges verzióját is a tanár hagyja jóvá.
 

2. Vegyes csoportokban (1, 2, 3, 4 felosztás, amely mindegyikében van A, B, C, D-ből)
A vegyes csoportban minden szakértői csoportból kell, hogy legyen egy-egy ember, ezek magyarázzák el a többieknek az ő szakértői csoportjukban megválaszolt kérdéseket, bemutatják az egyes feladatok megoldását
Itt meg kell beszélni, hogy hogyan kérdezhetnek majd (csak a tanártól - kezdők esetén javasolt, vagy csoportok egymástól is ) ehhez mérten kell megválasztani a használt felületet pl. sli.do alkalmazás, padlet.com platform, kiegészíthetik, finomíthatják a közös dokumentumot
 

Megjegyzés:
Hiányos létszám esetén a vegyes csoportok kialakítása helyett a szakértői csoportok prezentálhatják az általuk kidolgozott részt + válaszolnak a felmerülő kérdésekre.

Az óra / projekt megvalósítása

A TANÁR FELADATA:
 

1. Szakértői csoportok munkája során (max 30 p)

  • a felhasználni kívánt források jóváhagyása;
  • a csoportok munkáját figyelemmel kísérni, és a kimaradni látszó részletekre felhívni a figyelmet - pl. rákérdezni
  • a munka kimenetének ellenőrzése és jóváhagyása

2. Vegyes csoportokban (1, 2, 3, 4 felosztás, amely mindegyikében van A, B, C, D-ből) (max 30p)

  • válaszolni a vegyes csoportban felmerülő kérdésekre, amikre esetleg a szakértő nem tud - használható pl. sli.do alkalmazás, padlet.com platform, stb.

Megjegyzés:
a) jó kommunikációs képességgel rendelkező, összeszokott csapatban biztos a siker
b) kezdők esetén csak általuk ismert eszközöket használjunk - max 1 új eszköz, hogy az óra a tartalomról szóljon, ne az eszközhasználatba fulladjon bele

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Padlet
Google Forms
OneNote
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
perusall.com, wordwall.net, swotanalysis.com, sli.do
Értékelési terv

Az óra végén minden diák kitölti a formatív értékelés kérdőívét

  1. Formatív értékelés
    Értékelő lap (megnézhető, a válaszokat nem látom): https://wordwall.net/resource/32009885
    az értékelő lap

    Ugyanaz saját feladatként (ezt fogom megosztani a diákokkal, látom a válaszokat): https://wordwall.net/play/32009/885/463
  2. Esetleg értékelhetik csoporton belül a szakértőket (pl. titkos szavazással kiválasztják a legjobb szakértőt sli.do)
Differenciálás
  • perusall.com, MS Teams, oneNote online fórumozás óra előtt és az óra folyamán 
  • a tanulók csoportos munkáját a tanár megfigyeli, szükség esetén segíti pl. sli.do, padlet.com
Házi feladat, projektfeladat

A tanulók félév elején egy érdeklődési körüknek megfelelő témát választanak, ebben a témában kell a fáláv végére egy weboldalt készíteniük. A weboldalt fokozatosan a tanult egységek alapján alakítják ki, mindig kiegészítve azt az éppen tanult elemekkel. Az óra után a weboldalukat audio és video elemekkel kell kiegészíteni. 
HF: Az ön által szerkesztett weboldalba illesszen audio és videó fájlt is a kiválasztott témában. 

A félév végén az elkészített honlapokat értékeljük:

  1. Az elkészített honlapok SWOT analízise - önértékelés
    https://www.swotanalysis.com/
  2. Elkészített honlapok csoportos értékelése
    https://forms.gle/FSdspkfjGWcxhuKw8
  3. Elkészített munkák osztályzása
  4. Portfólió?