Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Információs és kommunikációs technológiák
Thema, Lernbereich
Mesterséges intelligencia alkalmazása az informatikai rendszerüzemeltetésben
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Digitális készségek
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Monitoring, automatizált üzemeltetési folyamatok, biztonsági és adatvédelmi szemlélet fejlesztése.
Unterrichtsmethode
Tanári előadás
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok képesek lesznek megérteni, hogyan támogatja a mesterséges intelligencia a rendszerüzemeltetést monitoring, automatizálás és biztonság terén
Dauer
45perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Az óra bevezetésében Mango AI által animált fényképes videót használtam, amelyben a saját hangommal felolvasott szöveg hangzott el. Célom az volt, hogy szemléletes felütéssel bemutassam az MI jelenlétét és sokoldalú képességeit.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A bevezetőt frontális magyarázat követte, a tanulók időnkénti bevonásával. A Gamma.app segítségével készített modern, vizuálisan rendezett diákat használtam az AI működésének, valamint az Azure AI Foundry rendszerüzemeltetésben betöltött szerepének bemutatására. Közösen áttekintettük, hogyan támogatja az MI a monitoringot, az automatizált üzemeltetési folyamatokat és a biztonsági feladatokat, valamint milyen előnyökkel és kockázatokkal jár ezek használata.

Az óra végén egy rövid beszélgetést kezdeményeztem, amelyben a diákok megoszthatták, milyen AI-megoldásokat használnak a mindennapokban, és milyen, számukra meglepő vagy elgondolkodtató élményeik voltak eddig a mesterséges intelligenciával kapcsolatban. A beszélgetés célja az volt, hogy személyes tapasztalataikra építve tovább mélyítsük az óra témáját, és erősítsük a kritikus gondolkodást.

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Gamma.app - prezentáció készítő
Andere
Mango AI
Evaluierungsplan

Az óra során formatív (fejlesztő) értékelést alkalmaztam. A tanulók megértését a frontális magyarázat közben feltett kérdésekkel, valamint az óra végi irányított beszélgetésben vizsgáltam. A szóbeli válaszokból és a diákok által megosztott személyes példákból felmértem, mennyire értik az MI szerepét a monitoring, az automatizált folyamatok és a biztonság területén. Az óra zárásaként rövid önreflexióra ösztönöztem őket, amelyben megfogalmazhatták, milyen AI-megoldásokat használnak, és mi volt számukra a legmeglepőbb élmény az MI kapcsán. Az értékelés célja a megértés támogatása és a gondolkodás fejlesztése volt, formális számonkérés nélkül.

Angehängte Datei