I. Mátyás külpolitikája – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Társadalomtudományok, újságírás és tájékoztatás
Topic, learning area
Hunyadi Mátyás külpolitikája
Grade
Competences, skills to be developed
Digitális készségek
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Professional competences, skills to be developed
új anyag feldolgozása csoportmunkában prezentáció segítségével
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
Az óra végére a diákok feldolgozzák Mátyás külpolitikájának különböző területeit
Required tools
okostelefon, számítógép
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

gamma.app

ChatGPT

 

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Csoportalakítás, előkészület 5 perc

  • 8 csoport (4 fő/csoport) alakul.
  • 2-2 csoport egy-egy külpolitikai irányt, eseménykört dolgoz fel:
    1. Cseh háborúk és a huszita hatás
    2. Habsburgok elleni küzdelem – Bécs elfoglalása
    3. Törökellenes harcok
    4. Itáliai kapcsolatok, házasság Beatrixszal
  • A csoportok megbeszélik, hogy milyen eszközt használnak
Implementation of the lesson / project plan

10 perc - A csoportok felosztják egymás között a feladatköröket, és a ChatGPT segítségével kutatómunkát végeznek, és vázlatot csinálnak a prezentációhoz a témájukkal kapcsolatban. Minden csoport közös és fő szempontja, hogy az adott irány hogyan járul hozzá az Oszmán Birodalom elleni küzdelemhez. 

5 perc - Minden csoport keres a témájához kapcsolódoan legalább 3 forrást, amihez kapcsolódóan 3 kérdést tesznek fel a többi csoport számára.

15 perc - A kapott vázlat és források alapján prezentáció készítése a Gamma AI-jal. A csoport tagjai közösen szerkesztik a prezentációt (meghívják egymást). (Külső alkalmazással is lehet képet csinálni.)

Digital tools used
ChatGPT
Other tool not included in the previous list
Gamma AI
Evaluation plan

10 perc - Az azonos témát kapó csoportok összevetik, hogy miben különböznek az előadásvázlataik, milyen résztémák vannak, amik különböznek 

Differentiation

Mindenki saját eszközön tud haladni

Homework, project task

Házi feladat: Egy rövid naplóbejegyzés vagy AI Vlog a Veo3 videókészítő segítségével, egy hadjárat vagy diplomáciai út élményeiről.

Esetleges otthoni átalakítások. 

A következő órán minden csoport bemutatja a prezentációját, ahol a többi csoport válaszol a kérdésekre, majd a kapott értékelési szempontok alapján értékeli őket.