I. Mátyás külpolitikája – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Társadalomtudományok, újságírás és tájékoztatás
Thema, Lernbereich
Hunyadi Mátyás külpolitikája
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Digitális készségek
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
új anyag feldolgozása csoportmunkában prezentáció segítségével
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok feldolgozzák Mátyás külpolitikájának különböző területeit
Erforderliche Werkzeuge
okostelefon, számítógép
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

gamma.app

ChatGPT

 

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Csoportalakítás, előkészület 5 perc

  • 8 csoport (4 fő/csoport) alakul.
  • 2-2 csoport egy-egy külpolitikai irányt, eseménykört dolgoz fel:
    1. Cseh háborúk és a huszita hatás
    2. Habsburgok elleni küzdelem – Bécs elfoglalása
    3. Törökellenes harcok
    4. Itáliai kapcsolatok, házasság Beatrixszal
  • A csoportok megbeszélik, hogy milyen eszközt használnak
Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

10 perc - A csoportok felosztják egymás között a feladatköröket, és a ChatGPT segítségével kutatómunkát végeznek, és vázlatot csinálnak a prezentációhoz a témájukkal kapcsolatban. Minden csoport közös és fő szempontja, hogy az adott irány hogyan járul hozzá az Oszmán Birodalom elleni küzdelemhez. 

5 perc - Minden csoport keres a témájához kapcsolódoan legalább 3 forrást, amihez kapcsolódóan 3 kérdést tesznek fel a többi csoport számára.

15 perc - A kapott vázlat és források alapján prezentáció készítése a Gamma AI-jal. A csoport tagjai közösen szerkesztik a prezentációt (meghívják egymást). (Külső alkalmazással is lehet képet csinálni.)

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Andere
Gamma AI
Evaluierungsplan

10 perc - Az azonos témát kapó csoportok összevetik, hogy miben különböznek az előadásvázlataik, milyen résztémák vannak, amik különböznek 

Differenzierung

Mindenki saját eszközön tud haladni

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Házi feladat: Egy rövid naplóbejegyzés vagy AI Vlog a Veo3 videókészítő segítségével, egy hadjárat vagy diplomáciai út élményeiről.

Esetleges otthoni átalakítások. 

A következő órán minden csoport bemutatja a prezentációját, ahol a többi csoport válaszol a kérdésekre, majd a kapott értékelési szempontok alapján értékeli őket.