t-d beszédhangdifferenciálás – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Beszédhangdifferenciálás
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Professional competences, skills to be developed
Beszédhanghallás
Teaching method
kooperatív tanulás
Learning and development goals
Az óra végére a tanulók gyakorlottabbakká válnak a szavak beszédhangokra bontásában, a beszédhangok differenciálásában.
Concepts
beszédhangdifferenciálás
Required tools
Számítógép, tablet, 4 db. tálca, 2 logikai készlet
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Bevezető játék:

4 db tálca van elhelyezve asztalokon, egymással szemben 2-2. 

A tanulók egymással szemben ülnek, szavakat sorolok fel (labda, kotta, patak, darab, dob, tök, köd, dobban, pattan, didereg, tető...), a logikai készlet elemeit kell elhelyezniük a tálcákban, a bal oldaliba pirosakat, ha "t" betűt hallanak a szóban, a jobb oldaliba kékeket, ha "d" betűt hallanak a szóban, illetve mindkettőt, ha mindkét betű szerepel a szóban. A logikai készlet elemeit úgy helyezzük el, hogy közben keresztezett mozgást kell végrehajtaniuk kezeikkel. Gyorsasági játék. 

 

Ennek a játéknak egy variációja / nehezítése: Aszerint differenciálják a logikai készlet formáit (háromszög, kör, négyzet) hogy a szó elején, közepén, vagy a végén hallják az adott betűt.

 

Implementation of the lesson / project plan

Fő rész: LearningApps feladat d-t beszédhangdifferenciálás:

https://learningapps.org/display?v=ppcsm8s1325

https://learningapps.org/display?v=pcztzsjxj25

Szófelhő készítése közösen a megadott példák alapján, melyben "d", illetve "t" betűket tartalmazó szavakat gyűjtenek. 

https://wordart.com/dashboard

 

Befejező rész: 

Szómemória játék a foglalkozás során elhangzott szavakkal. Az első tanuló mond egy szót emlékezetből, a másik ugyanezt elismétli, majd hozzátesz még egyet. Így folytatják a sort, míg vissza tudnak emlékezni a korábbiakra (kb. 6-8 elem), majd visszefelé végzik ugyanezt, vagyis "leépítik" a sort.

 

 

Other tool not included in the previous list
Wordart.com LearningApps.com
Evaluation plan

Szóbeli értékelés