t-d beszédhangdifferenciálás – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Beszédhangdifferenciálás
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Beszédhanghallás
Unterrichtsmethode
kooperatív tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a tanulók gyakorlottabbakká válnak a szavak beszédhangokra bontásában, a beszédhangok differenciálásában.
Konzepte
beszédhangdifferenciálás
Erforderliche Werkzeuge
Számítógép, tablet, 4 db. tálca, 2 logikai készlet
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Bevezető játék:

4 db tálca van elhelyezve asztalokon, egymással szemben 2-2. 

A tanulók egymással szemben ülnek, szavakat sorolok fel (labda, kotta, patak, darab, dob, tök, köd, dobban, pattan, didereg, tető...), a logikai készlet elemeit kell elhelyezniük a tálcákban, a bal oldaliba pirosakat, ha "t" betűt hallanak a szóban, a jobb oldaliba kékeket, ha "d" betűt hallanak a szóban, illetve mindkettőt, ha mindkét betű szerepel a szóban. A logikai készlet elemeit úgy helyezzük el, hogy közben keresztezett mozgást kell végrehajtaniuk kezeikkel. Gyorsasági játék. 

 

Ennek a játéknak egy variációja / nehezítése: Aszerint differenciálják a logikai készlet formáit (háromszög, kör, négyzet) hogy a szó elején, közepén, vagy a végén hallják az adott betűt.

 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Fő rész: LearningApps feladat d-t beszédhangdifferenciálás:

https://learningapps.org/display?v=ppcsm8s1325

https://learningapps.org/display?v=pcztzsjxj25

Szófelhő készítése közösen a megadott példák alapján, melyben "d", illetve "t" betűket tartalmazó szavakat gyűjtenek. 

https://wordart.com/dashboard

 

Befejező rész: 

Szómemória játék a foglalkozás során elhangzott szavakkal. Az első tanuló mond egy szót emlékezetből, a másik ugyanezt elismétli, majd hozzátesz még egyet. Így folytatják a sort, míg vissza tudnak emlékezni a korábbiakra (kb. 6-8 elem), majd visszefelé végzik ugyanezt, vagyis "leépítik" a sort.

 

 

Andere
Wordart.com LearningApps.com
Evaluierungsplan

Szóbeli értékelés