Shooting a music video. – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Eldöntendő és kiegészítendő kérdések, szakmai szókincs, hallás utáni szövegértés
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Médiaműveltség
Professional competences, skills to be developed
hallás utáni szövegértés, kérdésfeltevés, szakmai szókincs
Teaching method
csoportmunka
kutatásalapú tanulás
beszélgetés
játékosítás
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a diákok élményekkel gazdagodnak. Megérthetik egy általuk kedvelt dal szövegét. Szakmai szókincsre tehetnek szert, és megismernek 2 brit hírességet.
Concepts
DIV: vest, bow, trilby hat, glittery, outfit, material, garment. FOT: composition, subject, foreground, background, light source, silhouette. MOA: slow mo, cameraman, special effects, green screen, props, angle.
Required tools
számítógép, okostelefonok, projektor
Duration
90 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
  • 1-10. perc: Két csoport kialakítása számolós módszerrel: egyesek és kettesek alkotnak egy csoportot. 1. csoport feladata: utánanézni, ki James Corden. A 2. csoport feladata: utánanézni, ki Harry Styles. A diákok a feladathoz okostelefont használnak. 
  • 11-20. perc: A két csoport megosztja egymással az információkat, amiket fontosnak, érdekesnek  gondol.
Implementation of the lesson / project plan
  • 21-35. perc: A diákok megnézik Harry Syles Daylight című dalához készült videoklip forgatási werkfilmjét. Közben a kiosztott kérdésekre válaszolnak 1-2 szóval, felsorolással vagy rövid mondattal. https://www.youtube.com/watch?v=aVpzCrIt9Kg&t=4s
  • 36-40. perc: Élménycsere: A diákok megoszthatják, kinek hogy tetszett a videó, látott-e már hasonlót, esetleg vett-e részt hasonlóban.  
  • 41-51. perc: Közösen ellenőrizzük, javítjuk, kiegészítjük a válaszokat. (Elsősorban a diákok egymáséit). 
  • 52-55. perc: Megnézzük az elkészült videoklipet. 
  • 56-59. perc: Újra megnézzük a klipet, de ezúttal már a lyukas dalszöveget egészítik ki a hiányzó szavakkal, miközben hallgatják a dalt. 
  • 60-63. perc: Közösen ellenőrizzük a dalszöveget, az ismeretlen szavakat összeszedjük. 
  • 64-80. perc: az azonos szakmát tanuló diákok egy csoportba rendeződnek, innentől külön dolgoznak a csoportok. Csoportonként 6 saját szakmájukban használatos szót kapnak (ezek a klipforgatás közben elhangzottak, mindnek volt jelentősége). A feladatuk,hogy ezeket a szavakat használva egy 6 kérdésből álló Kahoot feladatsor készítsenek a másik két csoport tagjainak. A következő óra első részében a csoportok lejátszák egymás Kahoot-jait. 
  • 80-88. perc: Ellenőrzöm a kérdések helyességét, ha szükséges, javítják. 
  • 88-90. perc: Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.
Digital tools used
Kahoot
Quizlet
Evaluation plan

A diákok következő óra elején értékelik az órát és a saját munkájukat kiadott kérdések alapján. 

Önértékelés:

 https://docs.google.com/forms/d/1SBzN8Ucd09dJgLB-EpqLMIaflRPoeRFKhwAF6pAXgMY/edit

  1. Hogy érezted magad a munka során? 1 2 3 4 5
  2. Milyen aktívan vettél részt az óra eleji kutatómunkában? 1 2 3 4 5
  3. A keresési vagy a megosztási folyamatban vettél részt aktívabban? Keresés/ Megosztás/ Mindkettő
  4. Tudtál-e végig koncentrálni a kisfilmre? 1 2 3 4 5 
  5. Milyen aktívan vettél részt a kiscsoportos munkában? 1 2 3 4 5
  6. Megtanultad-e a kiadott szavakat mára? 1 2 3 4 5

Tanóra értékelése: 

https://docs.google.com/forms/d/1YCDD8mEQz363bFLydGZ5QBkvXyoMzJxgYDTd-zQ1CYM/edit

  1. Jól érezted magad az órán? 1 2 3 4 5
  2. Tanultál új, hasznos szavakat? 1 2 3 4 5
  3. Mennyire volt változatos az óra? 1 2 3 4 5
  4. Mennyire volt "szakmai" az óra? 1 2 3 4 5 
  5. Szívesen tanulnál-e hasonló módszerekkel a továbbiakban? 1 2 3 4 5
Differentiation

Jelen esetben a differenciálás nem nyelvi szint szerint valósul meg, hanem szakmák szerint. (Nyelvi szint szerint nincs is rá szükség, a nyelvi sávok miatt azonos szintű nyelvtudással rendelkező diákok vannak egy csoportban.)

A különböző csoportok a saját szakmai szavaikat használják. 

Mivel ezen szakmák közt- művészeti képzés lévén- bőven van átfedés, ami a szókincset illeti, a házi feladatban viszont mindenki minden szót megtanul. 

Homework, project task

 Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.

Aki igényli, újra megnézheti a kisfilmet. 

 

Megjegyzés: A fő oktatási módszer az "élményalapú tanulás" lenne, de ilyen opció kiválasztására nincs lehetőség a rendszerben.

Fájl csatolása