- Accedi o registrati per poter commentare
Előzetes feladat: otthon nézzék meg Foky Ottó: Babfilm című filmjét. https://www.youtube.com/watch?v=_ydbJCyIbIw
4 fős csoport kialakítása feldarabolt képek segítségével. (A képeket később még használjuk.)
Majd megnézünk egy másik, rövid tárgyanimációt. https://krakoutfilm.com/friends-promo-spots
5-8 perc
A csoportok a két film ismeretében önállóan megfogalmazzák a tárgyanimáció definícióját, összegyűjtik a benne rejlő lehetőségeket. Ehhez a munkához használhatják a chatGPT-t. (Korábban már használtuk a felületet, és beszéltünk már arról, hogy érdemes prompt-ot írni.)
Pl.: a tárgyak antropomorfizálása, áttételes üzenetközvetítés, arc és kezek használata, vagy elhagyása, stb.
10-12 perc
A megszületett definíciók összehasonlítása, kiegészítése. Esetleg a különbségek megvitatása.
5-8 perc
Történetfejlesztés AI segítségével:
A kapott képből kiindulva (a képeken emberek szerepelnek) találjanak ki egy rövid, kb. 1 percben elmesélhető, 2-5 jelenetből álló történetet. Kérjenek ötletet a AI-tól a történetre, a kapott választ gondolják tovább, adjanak újabb információkat a generáláshoz. Legyen párbeszéd és együtt gondolkodás az AI programmal.
30 perc
Ha elkészült a történet egy vázlatos storyboardot készítsenek. (Korábban már több alaklommal készítettünk storyboardot.)
5-8 perc
Diszpó készítése
Rövid közös megbeszélés és tanári bemutató, hogy milyen eszközökre, anyagokra lehet szükség. Pl. kartonok, gyurmaragasztó, drót, olló, állvány stb.
10-12 perc
Majd a csoportok önállóan összeírják, hogy az ő konkrét filmükhöz mi kell.
Színkódolják, hogy mi az amit az iskola biztosít, mi az, amit otthonról hoznak, és mi az amit be kell szerezni.
Fotózási tervet készítenek. Közben lehetőségük van a tanárral is konzultálni.
20 perc
Projektek bemutatása
Minden csoport bemutatja a történetét és felsorolja a szükséges eszközöket.
20-30 perc
A csoportok tagjai, csoporton belül reflektálnak egymásnak, hogy hogy dolgoztak.
20 perc
Ennek az alkalomnak a végén nincs hangos tanári értékelés, csak a csoporton belül a közös munkát értékelik a diákok a megadott szempontok szerint:
A történet logikusan épül-e föl, van-e benne feszültség, humor, stb.?
A karakterek mennyire kiformáltak?
Mennyire hatékonyan használták a mesterséges inteligenciát?
Továbbgondolták-e a javaslatait?
Hogy működött a csoporton belüli kommunikáció?
Mindenkinek jutott-e elég szerep a közös munkában?
Hogy prezentáltuk az ötletünket? Érthető és szemléletes volt-e?
Ha az önálló értékelés eredménye szükségessé teszi, akkor a következő alkalomra feljesszék tovább a történetet.
Szerezzenek be minden szükséges eszközt, hogy a következő alkalommal befotózhassuk a filmeket.