Kézenállás oktatása – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Oktatás
Argomento / Materia
Testnevelés
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Digitális készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Egyensúly és vállöv erejének és mozgékonyságának fejlesztése
Metodo didattico
csoportmunka
Obiettivi di apprendimento
A tanulók megismerjék a kézenállás alapjait, óra végére képesek legyenek bordásfal mellett megtartani magukat.
Concetti
kézenállás
Strumenti necessari
Tornaszőnyegek, Fal, Tablet vagy okostelefon (videófelvételhez), Videóvetítő vagy okostábla (opcionális)
Durata
45 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task
  • Köszöntés, a tanulók figyelmének felkeltése.
  • Közös célkitűzés, hova szeretnénk eljutni az óra végére.
  • Rövid beszélgetés a kézenállásról: Miért fontos a kézenállás? Milyen előnyei vannak?
  • Digitális eszköz használata: Mutassunk be egy rövid videót (2-3 perc) a kézenállásról, amely bemutatja a helyes technikát és a legfontosabb lépéseket.
Realizzazione della lezione / project task
  1. Bemelegítés (10 perc): 

Cél: a kar, váll, törzs és csukló megfelelő előkészítése.

  • Nyújtó és mobilizáló gyakorlatok
    • Saját testsúlyos erősítő gyakorlatok (pl. kartámasz, plank)
    • Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok (pl. állás fél lábon, mérlegállás)

Gyakorlatok:

  • Körkörös kar- és lábmozgások.
    • Fekvőtámasz pozíció gyakorlása.
    • „Macska-tehén” gyakorlat.
    • Falhoz támaszkodva láblendítések.
  • Előkészítő gyakorlatok (10 perc):
    • Falmászás törzsből támaszhelyzetig (segítséggel)
    • Kéztámasz helyes pozíciójának gyakorlása
    • Guggolásból felugrás kéztámasszal
    • Kéztámaszban járás előre és hátra.
    • „Szamár rúgás” gyakorlat.
    • Falhoz támaszkodva kézenállás gyakorlása, a testsúly áthelyezése a kezekre.
    • A tanulók kis csoportokban videófelvételt készítenek a gyakorlatokról, majd visszanézik, hogy lássák a helyes testtartást.
  • Kézenállás falnál (10 perc):
    • A tanulók párokban dolgoznak, egyikük gyakorol, a másik segít.
    • A segítő tartja a gyakorló lábait, amíg az a falnál kézenállásban van.
    • A gyakorló próbálja megtartani az egyensúlyát.
    • A tanulók készítenek egymásról videófelvételeket a kézenállás gyakorlásáról.
  • Levezetés (5 perc):
    • Játék
    • Nyújtó és lazító gyakorlatok.
    • A tanulók megosztják tapasztalataikat a gyakorlatokkal kapcsolatban. Rövid beszélgetés: mi sikerült jól, min kell még dolgozni?
    • A tanulók megnézik a videófelvételeket a gyakorlatokról.

Digitális kompetenciák fejlesztése:

  • A tanulók megtanulják a tablet vagy okostelefon használatát videófelvétel készítéséhez.
  • A tanulók fejlesztik a vizuális kommunikációs készségeiket a videófelvételek visszanézése során.
  • A tanulók megtanulják a videófelvételek elemzését, így jobban megértik a helyes testtartást.
Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Gemini
Wordart
Altro
DMC prompt
Programma di valutazione
  • A tanulók aktív részvétele az órán.
  • Formatív értékelés: tanári visszajelzés és társi értékelés a videók alapján
  • Önértékelés digitális táblázat segítségével
  • Tanulói fejlődés mérése: előzetes és utólagos mozgásvideók összehasonlítása
  • A videófelvételek elemzésének képessége.
Differenziazione
  • A nehezebben boldoguló tanulók számára több segítséget biztosítunk.
  • Az ügyesebb tanulók számára nehezebb gyakorlatokat is bemutathatunk.