- Accedi o registrati per poter commentare
Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Oktatás
Argomento / Materia
Testnevelés
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Digitális készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Egyensúly és vállöv erejének és mozgékonyságának fejlesztése
Metodo didattico
csoportmunka
Obiettivi di apprendimento
A tanulók megismerjék a kézenállás alapjait, óra végére képesek legyenek bordásfal mellett megtartani magukat.
Concetti
kézenállás
Strumenti necessari
Tornaszőnyegek, Fal, Tablet vagy okostelefon (videófelvételhez), Videóvetítő vagy okostábla (opcionális)
Durata
45 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task
- Köszöntés, a tanulók figyelmének felkeltése.
- Közös célkitűzés, hova szeretnénk eljutni az óra végére.
- Rövid beszélgetés a kézenállásról: Miért fontos a kézenállás? Milyen előnyei vannak?
- Digitális eszköz használata: Mutassunk be egy rövid videót (2-3 perc) a kézenállásról, amely bemutatja a helyes technikát és a legfontosabb lépéseket.
Realizzazione della lezione / project task
- Bemelegítés (10 perc):
Cél: a kar, váll, törzs és csukló megfelelő előkészítése.
- Nyújtó és mobilizáló gyakorlatok
- Saját testsúlyos erősítő gyakorlatok (pl. kartámasz, plank)
- Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok (pl. állás fél lábon, mérlegállás)
Gyakorlatok:
- Körkörös kar- és lábmozgások.
- Fekvőtámasz pozíció gyakorlása.
- „Macska-tehén” gyakorlat.
- Falhoz támaszkodva láblendítések.
- Előkészítő gyakorlatok (10 perc):
- Falmászás törzsből támaszhelyzetig (segítséggel)
- Kéztámasz helyes pozíciójának gyakorlása
- Guggolásból felugrás kéztámasszal
- Kéztámaszban járás előre és hátra.
- „Szamár rúgás” gyakorlat.
- Falhoz támaszkodva kézenállás gyakorlása, a testsúly áthelyezése a kezekre.
- A tanulók kis csoportokban videófelvételt készítenek a gyakorlatokról, majd visszanézik, hogy lássák a helyes testtartást.
- Kézenállás falnál (10 perc):
- A tanulók párokban dolgoznak, egyikük gyakorol, a másik segít.
- A segítő tartja a gyakorló lábait, amíg az a falnál kézenállásban van.
- A gyakorló próbálja megtartani az egyensúlyát.
- A tanulók készítenek egymásról videófelvételeket a kézenállás gyakorlásáról.
- Levezetés (5 perc):
- Játék
- Nyújtó és lazító gyakorlatok.
- A tanulók megosztják tapasztalataikat a gyakorlatokkal kapcsolatban. Rövid beszélgetés: mi sikerült jól, min kell még dolgozni?
- A tanulók megnézik a videófelvételeket a gyakorlatokról.
Digitális kompetenciák fejlesztése:
- A tanulók megtanulják a tablet vagy okostelefon használatát videófelvétel készítéséhez.
- A tanulók fejlesztik a vizuális kommunikációs készségeiket a videófelvételek visszanézése során.
- A tanulók megtanulják a videófelvételek elemzését, így jobban megértik a helyes testtartást.
Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Gemini
Wordart
Altro
DMC prompt
Programma di valutazione
- A tanulók aktív részvétele az órán.
- Formatív értékelés: tanári visszajelzés és társi értékelés a videók alapján
- Önértékelés digitális táblázat segítségével
- Tanulói fejlődés mérése: előzetes és utólagos mozgásvideók összehasonlítása
- A videófelvételek elemzésének képessége.
Differenziazione
- A nehezebben boldoguló tanulók számára több segítséget biztosítunk.
- Az ügyesebb tanulók számára nehezebb gyakorlatokat is bemutathatunk.