- Accedi o registrati per poter commentare
nincsen
Ráhangolódás, Köszöntés, Tartalmi-technikai előkészítés, Elhelyezkedés a tükör előtt, Beszélgetés az aktuális iskola eseményekről
Artikulációs mozgásügyesítő gyakorlatok
Áll-ajakgyakorlatok
- laza-nyitás -zárás (feszesség oldására) Instrukció: “ Nyisd ki lazán, majd zárd a szádat!”
- kerekítés-terpesztés (a felesleges izomfeszültség kiküszöbölésére) Instrukció: “Csücsöríts az ajkaiddal, majd húz az ajkaidat széles mosolyra!”
- puszi dobása csücsörített ajakkal. Instrukció: “Most csücsörített ajakkal dobj minél több puszit nekem! Megszámolom hány puszit küldtél.”
Szájtéren kívüli- és belüli gyakorlatok:
- felső ajak betakarása széles nyelvvel Instrukció: “Széles nyelvedet felemelve, rejtsd el a felső ajkadat!”
-felső ajak betakarása széles nyelvvel, tartása 5-10 mp-ig Instrukció: “Tartsd meg a takarást 5-10 mp-ig!”
- ajak felett elhelyezett pálcika széles nyelvevvel történő tartása 5-10 mp-ig Instrukció: “Tartsd meg a széles nyelveddel a felső ajkad fölé elhelyezett pálcikát!"
- kanál formájú nyelv kialakítása. Instrukció: “Formálj a nyelvedből egy kanalat!”
- kanál formájú nyelv felső fogmederhez történő emelései Instrukció: “Nemsokára itt a fagyizás ideje. Képzeljük azt, hogy fagyit nyalunk. Kanalazó mozdulattal próbáljunk meg minél nagyobbat nyalni a fagyiból, majd rejtsük el a nyelvünket a felső fogsorunk mögé, hogy senki se lássa mit eszünk! Ismételjük meg néhányszor!”
CS hang rögzítése
- vokálisok végén Instrukció: “Most beszéljünk csöpögő nyelven! Mondjuk együtt: ucs-ücs-ocs-öcs-acs-ács-ecs-écs-ics”
CS hang automatizálása szavak végén
1. feladat: cs hangot tartalmazó képek nevének utánmondása
2. feladat: feladatlap a körülírt képek nevének kitalálása, a kitalált képek bekarikázása Instrukció: -“Mondd utánam a képek nevét!” (A képek megnevezése közben ismeretlen szavak megmagyarázása, szavak mondatba foglalása.)
- “Melyik képre gondolok? Ha kitaláltad, karikázd be a képeket! Számold meg, hány képet karikáztál be!
(szarvas hordja a fején, otthon viseljük a lábunkon, a medve kicsinye, ezt lenyomva jutunk be a házba/szobába, gyönyörű, piros virág, ezzel verjük be a szöget)
képanyag: papucs, csúcs, bocs, kapocs, kenőcs, kulacs, pipacs, pamacs, kalács,
Játékos szókincsfejlesztés
Instrukció: “Dobj a dobókockával!, Majd mondd meg mit látsz a kockán?”
Dobókockára főfogalmak képét ragasztottam. A dobás után a tanulónak az adott főfogalom alá tartozó szavakat kell mondania.
Kocka képei: autó, nyuszi, virág, répa, cseresznye, szék
Főfogalmak: jármű, állat, virág, zöldség, gyümölcs, bútor
Szóbeli értékelés, jutalmazás (matrica)