Új termék projekt – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Szektor
Oktatás
Információs és kommunikációs technológiák
Témakör, tanulási terület
mesterséges intelligencia használata
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
mesterséges intelligencia helyes használata
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka
kutatás
projektalapú tanulás
mesterséges intelligencia használata
Tanulási, fejlesztési célok
Egy kitalált jövőbeni termék és a hozzá kapcsolt reklám elkészítése, bemutatása.
Fogalmak
minden, ami informatikával kapcsolatos
Szükséges eszközök
minden informatikai eszközt használhatnak (okostelefont is)
Időtartam
3 hét (3*2 tanóra) + tetszőleges szabadidő
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Kedves Diákok!
Az órán megbeszéltek szerint a következő feladat megoldását kérem:
Találjatok ki 2-3 fős csoportokban egy informatikával kapcsolatos még nem létező terméket! Ennek a terméknek készítsetek reklámot, bármilyen megoldás jó, kisfilm is! A reklámban legyen az órán megbeszéltek szerint: termék leírása, ismertetése, technikai paraméterek, ár (max. 100.000 Ft). A megoldáshoz használjatok tetszőleges mesterséges intelligenciát, DE! ellenőrízni és általatok kritikusan gondolkozni!!! Ismertetéskor kérem a használt eszközök, oldalak ismertetését és pozitív vagy negatív tapasztalatokat :)

Fontos, hogy látványos, hasznos, keresett termék legyen, mert a többiek virtuális pénzért megvehetik :)
Jó munkát!

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Különböző mesterséges intelligenciák közös használata, kivetitőn, esetleges hibák, kritikus gondolkodás erősítése.

Aki/akik már használtak MI-t, akkor a tapasztalatok megosztása fontos, beszélgetés, ismertetés.

 

Az óra / projekt megvalósításának tervezése

A projekt ütemezése a csoport tagjainak a feladata, a munka megosztása is.

Mivel már második éve dolgozunk különböző projektekben, ezért a csoport kialakítása és a feladatok kiosztása rutinosan megy a diákoknak.

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Canva
ChatGPT
DeepL - fordító
Gemini
Genially
Google Tanterem
Értékelési terv

Értékelés nem csak a tanár részéről történik, hanem a diákok magukat és a többi csoportot is értékelik. Természetesen törekedni kell a reális értékelésre, többnyire sikerülni szokott.

Mivel a feladat classroomban kerül kiosztásra, ezért az értékelés során innen lesz kivetítve is.

Differenciálás

A differenciálás a csoportok kialakítása (véletlenszerű) után a csoport tagjai oldják meg. A projekt megvalósítása során mint megfigyelő veszek részt a csoportok munkáiban és ha szükséges segítő jellegel irányítok. Többször fordul elő, hogy nagyobb feladatot vállal egy diák, ilyenkor szükséges segítő szándékkal beleavatkoznom, vagy ha elakad egy megoldásban segítenem vagy a társai segítenek.

Házi feladat, projektfeladat

Nincs Hf, otthon, szabadidőben is dolgozhatnak rajta.