Environmental Pollution – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Angol szókincsfejlesztés | Érettségi témakör kidolgozás
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Szókincsbővítés, digitális kultúra fejlesztése
Tanítási, tanulásszervezési módszer
Language learning | Exploiting digital solutions
Tanulási, fejlesztési célok
The lesson aims to develop students’ vocabulary in the frame of the topic. They should learn new words and expressions to talk about pollution-related issues. The should also learn how to exploit digital advancement for learning.
Fogalmak
Environmental Contamination
Szükséges eszközök
PC, Smart phones
Időtartam
45 minutes
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Lesson plan is enclosed. 

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Lesson plan is enclosed. 

Az óra / projekt megvalósításának tervezése

Lesson plan is enclosed. 

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Wordart
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
TEAMS
Értékelési terv

Students will be evaluated on

  1. their vocabulary test
  2. oral test (On their assignments)
  3. assignments ( creativity )
Differenciálás

The students with weaker speaking skills will be required to learn sentences and expressions which they will tell in front of the class.  By this they will have an opportunity to develop their speaking skills and vocabulary. The students with poor spelling skills will be required to write words on the whiteboard.  

Házi feladat, projektfeladat

Homework must be assigned in TEAMS!

Students are required to make their own presentation on Environmental Pollution by the help of GAMMA. (10 slides). On the other hand, the students have to generate a podcast in the topic of E. Pollution by Notebook LM. They have to write their own prompts, which will make the podcasts unique in the case of each student. 

(The teacher shows the students how to use Notebook LM.)