Énekes korrepetíció – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Művészetek és humán tudományok
Témakör, tanulási terület
Dalok zongorakíséretes gyakorlása
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Szövegmondás, zenei kifejezés
Módszer, tanulásszervezési
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A növendék képes legyen a dalokat szép hangzóformálással, helyes kiejtéssel, megfelelő zenei kifejezéssel elénekelni, előadni.
Szükséges eszközök
Zongora, kották, kottatartó
Időtartam
30 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Schubert: Gesange I. Peters, Leipzig - kotta

Purcell: Music for a while - transzponált kotta

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Beéneklés, hangképzés

A skálák már előkészítik a helyes hangzóformálást, a kiegyenlített hangzófűzést, ami a legato alapja.
A hangterjedelmet az adott órán énekelt művek hangterjedelméhez igazítom.
Kupolaérzet, ívek megteremtése.
Nagyobb hangterjedelmű skálák, szeptim, oktáv, a nagyobb ívek vezetéséhez, a helyes levegőbeosztás előkészítéséhez.
A folyamatban lévő művekben találkozott nehézségek leküzdésére célzott gyakorlatokkal próbálom rávezetni a növendéket.

Az óra / projekt megvalósítása

Purcell: Music for a While

A mű előadása, zenei formálása, átélése.
Elindítjuk a művet szöveggel, ügyelve a hangzóformálásra és a mássalhangzó ejtésre. Mivel a szövegmondás hatással van a technikai megvalósításra, így kifejezett figyelmet fordítok erre.
Kis zenei részekre bontjuk a művet, és ezek stílusos megvalósításán dolgozunk.
Fontos, hogy a szöveg és a dallam hangsúlyai segítsék egymást. A szövegmondás minőségét a rossz hangsúlyozás is befolyásolja.

Schubert: Der Wegweiser

A mű előjegyzése, ütemmutatója, tempója.
Levegővételek bejelölése közös megbeszélés alapján, a zene mondanivalójának figyelembevételével.
Aprólékos kidolgozása a legato ívek megvalósításának, a dal mondanivalójának kifejezése zenei eszközökkel.

Értékelési terv

A művek összefoglalása elejétől végéig előadva megállás nélkül, majd az észrevételek átbeszélése.

Házi feladat, projektfeladat

Az órán elhangzottak alapján otthoni gyakorlás. Felvételek hallgatása az általam javasolt előadókkal.