Háromszög körülírt köre – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Háromszögek nevezetes vonalai és pontjai
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
audio-vizuális készségek fejlesztése
Tanítási, tanulásszervezési módszer
Frontális oktatás
pármunka
interaktív osztálymunka
Közismereti tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
A tanulók elsajátítják az ismereteket a háromszög körülírt köréről és képesek lesznek önállóan megszerkeszteni azt.
Fogalmak
háromszög, kör, szakaszfelező, merőleges
Szükséges eszközök
laptop, okostelefon
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Google drive mappa linkje, ahol az anyagok megtalálhatók:
https://drive.google.com/drive/folders/1TBsK5RtDHvO32KeT1pAM5HJQABMGEdi2?usp=share_link

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A tanulók megkapják a google drive mappa linkjét és mindenki a saját eszközén megnyitja a pdf fájlt.

Az óra / projekt megvalósításának tervezése

Elindítom a .wav fájlt, amely a NotebookLM által a tananyagból generált podcastot tartalmazza. A tanulók figyelmesen hallgatják a hanganyagot, miközben a PDF-ben követik a beszélgetés menetét, és megtekintik a kapcsolódó ábrákat.

A hanganyag végén a gondolattérkép áttekintése következik. A NotebookLM által generált mindmap sajnos nem szerkeszthető, ezért külső eszközök segítségével oldottam meg a módosítást.

Ennek menete a következő volt:

  1. A NotebookLM által létrehozott gondolattérképet ChatGPT segítségével markdown formátumú kóddá alakítottam.
  2. Ezt a kódot a dillinger.io weboldalon markdown fájllá konvertáltam.
  3. A létrehozott fájlt importáltam az XMind alkalmazásba, ahol a gondolattérkép már szerkeszthetővé vált.

Végül a GeoGebra alkalmazásban közösen megszerkesztjük egy háromszög körülírt körét, és diszkussziót folytatunk a különböző esetekről.

Ha belefér az időbe, akkor megmutatom a NotebookLM használatát.
 

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Geogebra
Google NotebookLM
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
xmind, dillinger
Értékelési terv

A következő órán szóbeli számonkérés.

Házi feladat, projektfeladat

A kiadott ChatGPT prompt feldolgozása:
Szeretnék megtanulni mindent a háromszög köré írt köréről.
Kérlek, taníts meg rá lépésenként, kérdés-felelet alapon!

A következőt szeretném:

  1. Adj egy rövid, érthető elméleti összefoglalót a témáról.
  2. Ezután tegyél fel nekem egy darab igaz-hamis kérdést, és várd meg, amíg válaszolok.
  3. Ha válaszoltam, írd meg, hogy helyes volt-e, és indokold meg.
  4. Ezután jöhet a következő igaz-hamis kérdés – összesen 5 darab.
  5. Majd jöhet 3 rövid válaszos kérdés ugyanezzel a módszerrel: mindig csak egyet, aztán visszajelzés.

Fontos: ne áruld el a válaszokat előre, csak akkor, ha már én válaszoltam, vagy kérem. Segíts kérdésekkel tanulni!