- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Az előző órákon az Ószövetséggel foglalkoztunk a tankönyv ill. a szöveggyűjteményben megtalálható bibliai szövegek alapján. A füzetbe vázlat is készült ezekről a tananyagokról.
Szöveggyűjtemény 150-161. oldal https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-MIR09SZ__teljes.pdf
Tankönyv 146-157. oldal https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-MIR09TB__teljes.pdf
Az óra elején beszélgetés arról, ki az, aki használja a mesterséges intelligenciát, mennyire érzik gyakorlottnak magukat ezen a területen. Az óra előtt mindenki kapott egy laptopot használatra, ezen most meg kell keresniük a Chat GPT felületét, mert ennek segítsgével kell megoldani az első feladatot, ill. be kell lépniük az iskolai Google Classroom felületre is, mert ide kell majd feltölteniük a kész anyagokat.
Előzetesen kiosztom a feladatot a Classroom-ba, ill. előkészítek egy Padlet-felületet, ahová majd az AI által generált képeket fogják feltölteni.
I. Bevezetés, ráhangolódás
a. A diákok 5 kérdést és azokra adott választ generáltatnak a Chat GPT-vel az Ószövetséggel kapcsolatban. Addig kell az utasításokat módosítaniuk, amíg olyan eredményt nem kapnak, ami számukra megfelelő. Ezután pármunkában a padtársukkal felteszik egymásnak a kérdéseket és értékelik a kapott válaszokat. 4 perc
b. Az AI segítségével képeket generáltatnak a következő történetekkel kapcsolatban: Teremtéstörténet, Édenkert/Bűnbeesés, Özönvíz/Noé bárkája, Bábel tornya, József története. Ha elégedettek a kapott képpel, akkor feltöltik a Padlet megfelelő oszlopába, ha nem, akkor addig módosítják a megadott időkorláton belül, amíg nem megfelelő számukra a kapott eredmény. 3 perc
II. Új tartalom feldolgozása
a. Az AI segítségével keresd meg, mit jelentenek a következő fogalmak ill. kik voltak miért jelentősek a következő személyek, helyek: evangélium, szinoptikusok, Máté, Márk, Lukács, János, Jézus nevének jelentése, Betlehem, napkeleti bölcsek, Messiás, Keresztelő János, keresztelés. A kapott eredményeket megbeszéljük osztályszinten, összehasonlítjuk, ki milyen eredményt kapott, vannak-e eltérések, hiteles-e minden információ. 5 perc
b. A tankönyv 158-161. oldala alapján vázlatot kell csináltatniuk a mesterséges intelligenciával. Ha ez készen van, tanulókártyákat kell generáltatniuk a tananyag alapján. A vázlatot és a tanulókártyákat végig kell olvasniuk, majd ha ezzel készen vannak, pármunkában összehasonlítják a kapott eredményeket. 10 perc
c. A tankönyv szövege alapján PPT-t készítenek az anyaghoz, szintén a mesterséges intelligencia segítségével (pl. a Gamma.app-pal vagy bármely általuk használt felületen keresztül. Legalább 10 diából kell állnia a prezentációnak és releváns képeket is kell tartalmazniuk. 10 perc
d. Ezután tesztkérdéseket generáltatnak, szintén a tankönyv szövege alapján és pármunkában "tesztelik" egymást a tanulók. Fel kell jegyezniük, ki hány kérdésre tudta a választ, voltak-e félreérthető kérdések, esetleg túl könnyű vagy túl nehéz feladatok. AEzt osztályszinten is megbeszéljük. 6 perc
III. Házi feladat
Az elkészült vázlat, tanulókártyák, tesztkérdések és PPT alapján felkészülni a következő órára az Újszövetség általános jellemzőiből és Jézus születéstörténetéből, valamint Keresztelő Szent János történetéből (természetesen használhatnak maguk által készített jegyzeteket is, ha azt célravezetőbbnek találják) 2 perc
IV. Az óra lezárása 5 perc
Mentimeter alkalmazás használata. Kérdések a tanulók AI-használatával kapcsolatban (eszközök, gyakoriság, stb.)
A diákok feltöltik az elkészült produktumokat a Google Classroom felületére, ahol egyben lehet értékelni az órai munkájukat. A Chat GPT által generált kérdéseket lefotózzák és a képeket töltik fel, a Padleten egyben lehet látni, ki melyik témához generált képet, a PPT-t szintén fel kell tölteniük. Ezek alapján értékelhető az órai aktivitásuk, az igényesség és természetesen az összeállított anyagok minősége is.
A következő órán irányított kérdések segítségével ismétlés, ill.tesztkérdések megoldása.