- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Ajakgyakorlatok,
figyelemfejlesztés:
- Köszönünk egymásnak a tanult
mondókával, bal kezünket a
szívünkre tesszük, jobb
kezünkkel kezet fogunk.
- A megjegyzésben szereplő
képek hangjait utánzom, a
gyerekeknek ki kell találniuk,
hogy melyiknek a hangját
mondtam némán, majd együtt
kimondjuk hangosan 3X.
Nyelvgyakorlatok:
- nyelvharang (Kinyújtjuk a
nyelvünket és jobbra-balra
mozgatjuk szájzugtól
szájzugig.)
- nyelvbajusz és nyelvszakáll
(A nyelv felfelé és lefelé való mozgatása, ötször.)
- ropibajusz (A ropi megtartása
nyelvheggyel a felső ajak
felett, amíg 10-ig számolok.)
- ropi megtartása kinyújtott,
felkunkorított nyelven
- takarítunk a padláson (A felső
fogsor mögötti terület
nyelvheggyel való
simogatása.)
- takarítunk a pincében (Az
alsó fogsor mögötti terület
nyelvheggyel való
simogatása.)
- kanálnyelv, ráteszünk egy
szem zizit, megtartani, amíg
10-ig számolok
- nyelvcsettintés normál
tempóban, lassan majd
gyorsan
- vitorla: a nyelv felszívása,
megtartása.
Hallási differenciálás:
Az „r” hang fonetikai
helyzetének meghatározása
Hangfejlesztés:
Mindhárom gyermeket
megkérem egyesével, hogy
utánozzák a következőhangokat:
A gyermek: motor hangja: r
B gyermek: dörrenő puska
hangja: dr
C gyermek: br
Rögzítés:
- A gyermek: r hang rögzítése a
hangkapcsolat elején
- B gyermek: dr hangzó
rögzítése a hangkapcsolat
végén
- C gyermek: br zöngés
ajakpergés rögzítése a
hangkapcsolatban
Automatizálás:
Ellenőrizzük az előző órán
tanultakat.
Új feladat beragasztása.
Az óra levezetése:
-Értékelem a gyerekek
munkáját, jutalmazom őket
nyomdával.
- Szabadon választott játék