- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Forgácsológépek
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Esztergagép részeinek megismerése, működési elvének elsajátítása
Tanítási, tanulásszervezési módszer
magyarázat
kooperatív tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok átlássák, megértsék az esztergagép részeit, működését.
Fogalmak
Gépágy, tokmány, szegnyereg, szánok, orsók, motor, hajtás
Szükséges eszközök
Füzet, toll, vonalzó, laptop, okostábla
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok
https://www.youtube.com/watch?v=8xDCSpr7p14&t=1296s
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
Ráhangolódás: Rövid beszélgetés: "Ki látott már esztergagépet működés közben?"
Frontális, beszélgetés - 5 perc
Az óra / projekt megvalósításának tervezése
Az esztergagép rendeltetése és jelentősége a gépgyártásban
Magyarázat, ppt / tábla - 15 perc
Az esztergagép főbb részeinek bemutatása: főorsó, tokmány, szánok, késtartó, ágy, hosszirányú és keresztirányú szán,
Képes illusztrációk, ppt, demonstrációs eszköz (pl. kis modell vagy videó) - 25 perc
Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Adobe Illustrator
Gemini
Kahoot
Tankockák (Learningapps)
Quizlet
Redmenta
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
Laptop, okostábla
Értékelési terv
Formatív/fejlesztő értékelés
Differenciálás
Páros, csoportos feladatok esetén lehetőség szerint egy gyengébb és egy jobb tanuló összepárosítása.
Házi feladat, projektfeladat
Interaktív feladat: Részek felismerése képen vagy interaktív rajzon
Csoportmunka, munkalap, Kahoot / LearningApps