- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
https://www.youtube.com/watch?v=Y-vF_zrwRUs&t=28s
Ez egy pár perces, Berlin legfőbb nevezetességeit bemutató videó, melyet a tanulók előre megkapnak az óra előtt, hogy felkészülhessenek önállóan a Fordított osztályterem módszerrel az órai tananyagból.
A fenti videó tartalmát a tanár a H5P eszköz segítségével feldolgozza: adott időközönként a videó leáll és az addig hallott szöveg alapján egy kérdést látnak a diákok, melyre ki kell választaniuk a megfelelő választ. Ha ez megtörtént, a videó folytatódik. Ezzel a diákok az új tananyagot előre megismerik, (Berlin nevezetes helyei, épületei, kultúrája)
1. Mire emlékeznek a videóból a diákok? A Mentimeter alkalmazás segítségével mindenki ír az okostelefonja segítségével min.3 információt arról, amit megjegyzett a videóból. Ezt kivetítőn keresztül látja mindenki, a legtöbbet előforduló kifejezéseket ez az alkalmazás kiemeli és jegyzi. (szófelhő kategória)Közösen megbeszéljük és összesítjük az új anyagot. 10 perc
2. Kutatómunka: (Brainstorming) A berlini videó mintájára csoportokban megpróbálnak a tanulók budapesti látványosságokat, nevezetességeket összeírni irányítottan. Például: Gyűjtsétek össze az 5 legfontosabb látnivalót, min. 5 jellegzetes magyar ételt, italt, az 5 legjobb szórakozóhelyet a fővárosban, az 5 legjobb színházat, mozit, stb. Ezeket csoportokban vitatják meg, a legjobb ötleteket összesítik. A megadott szempontok alapján a Canva program segítségével színes plakátot készítenek Budapestről német nyelven, amit bemutatnak a többieknek is, akik egymás munkáját pontozással értékelik is.(ennek előfeltétele, hogy a diákok korábbi tanórákon már alkalmazták a Canva módszert. Ha nem, akkor a tanár által előre elkészített sablonba kell beírniuk a megfelelő információkat) 20- 30 perc
3. A tanár a Quizlet segítségével előre megírt szókártyákat gyárt az adott szókincsből és ezeket a diákok órán begyakorolják egyénileg. 5perc
A videóanimáció közbeni kvízfeladatot a program egyből értékeli, míg a csoportos feladat végén egymás plakátjának értékelésével egyben társaikat is értékelik a diákok és pontozzák is.
A Fordított osztályterem módszerrel mindenki a saját képességeinek megfelelően, saját tempójában készülhet fel a videós feladatból, akár többszöri meghallgatással, míg ez órán nem lenne lehetséges. A Brainstorming technikával a nyelvi szempontból jobb képességű diákok segítségükre lehetnek a gyengébb képességű diákoknak, hisz az ötletelés anyanyelven történik, míg a végtermék, a plakát elkészítése már idegen nyelven történik.
Párbeszéd írása az adott témában: Német ismerősöd látogat meg Budapesten, ajánl neki programokat, szórakozási és étkezési lehetőségeket.