országismeret: Berlin - Budapest nevezetességei – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Argomento / Materia
Berlin nevezetességei
Competenze e abilità da sviluppare
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
tanulók országismereti tudásának fejlesztése
Obiettivi di apprendimento
Hallás utáni szövegértés fejlesztése és a tanulók országismereti szókincsének fejlesztése. . A diákok a megadott német(Berlin) minta alapján a magyar fővárosról is hasonló információk birtokába jutnak.
Concetti
nevezetességek egy adott városban és ezzel kapcsolatosan kedvenc hely, kedvenc étterem, stb. megfogalmazása
Strumenti necessari
okostelefon
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

https://www.youtube.com/watch?v=Y-vF_zrwRUs&t=28s

Ez egy pár perces, Berlin legfőbb nevezetességeit bemutató videó, melyet a tanulók előre megkapnak az óra előtt, hogy felkészülhessenek önállóan a Fordított osztályterem módszerrel az órai tananyagból. 

 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

A fenti videó tartalmát a tanár a H5P eszköz segítségével feldolgozza: adott időközönként a videó leáll és az addig hallott szöveg alapján egy kérdést látnak a diákok, melyre ki kell választaniuk a megfelelő választ. Ha ez megtörtént, a videó folytatódik. Ezzel a diákok az új tananyagot előre megismerik, (Berlin nevezetes helyei, épületei, kultúrája)

Realizzazione della lezione / project task

1. Mire emlékeznek a videóból a diákok? A Mentimeter alkalmazás segítségével mindenki ír az okostelefonja segítségével min.3 információt arról, amit megjegyzett a videóból. Ezt kivetítőn keresztül látja mindenki, a legtöbbet előforduló kifejezéseket ez az alkalmazás kiemeli és jegyzi. (szófelhő kategória)Közösen megbeszéljük és összesítjük az új anyagot. 10 perc

2. Kutatómunka: (Brainstorming) A berlini videó mintájára csoportokban megpróbálnak a tanulók budapesti látványosságokat, nevezetességeket összeírni irányítottan. Például: Gyűjtsétek össze az 5 legfontosabb látnivalót, min. 5 jellegzetes magyar ételt, italt, az 5 legjobb szórakozóhelyet a fővárosban, az 5 legjobb színházat, mozit, stb. Ezeket csoportokban vitatják meg, a legjobb ötleteket összesítik. A megadott szempontok alapján a Canva program segítségével színes plakátot készítenek Budapestről német nyelven, amit bemutatnak a többieknek is, akik egymás munkáját pontozással értékelik is.(ennek előfeltétele, hogy a diákok korábbi tanórákon már alkalmazták a Canva módszert. Ha nem, akkor a tanár által előre elkészített sablonba kell beírniuk a megfelelő információkat)  20- 30 perc

3. A tanár a Quizlet segítségével előre megírt szókártyákat gyárt az adott szókincsből és ezeket a diákok órán begyakorolják egyénileg. 5perc

Applicazioni utilizzate
Canva
h5p
Mentimeter
Quizlet
Programma di valutazione

A videóanimáció közbeni kvízfeladatot a program egyből értékeli, míg a  csoportos feladat végén egymás plakátjának értékelésével egyben társaikat is értékelik a diákok  és pontozzák is.

Differenziazione

 

A Fordított osztályterem módszerrel mindenki a saját képességeinek megfelelően, saját tempójában készülhet fel a videós feladatból, akár többszöri meghallgatással, míg ez órán nem lenne lehetséges. A Brainstorming technikával a nyelvi szempontból jobb képességű  diákok segítségükre lehetnek a gyengébb képességű diákoknak, hisz az ötletelés anyanyelven történik, míg a végtermék, a plakát elkészítése már idegen nyelven történik. 

Compiti a casa, project task

Párbeszéd írása az adott témában: Német ismerősöd látogat meg Budapesten, ajánl neki programokat, szórakozási és étkezési lehetőségeket.