- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
A fordított tanulás módszernek megfelelően a fogalmi megértés bevezetéseként tartalmat készítek elő, amelyet online podcast formájában állítom össze. Évek óta csiszolódó ppt-t használok és ennek alapján felveszem a ppt magyarázatát nem tantermi környezetben. Igyekszem érthetően előadni és a lényegre koncentrálni, valamint saját tapasztalatommal fűszerezni a prezentációt (ezt annak érdekében teszem, hogy életközeli legyen így növelve a motivációt).
Az óra előtt természetesen felvázolom a diákjaim számára, hogy most egy három órás projekt következik, amely előzetes önálló ismeretszerzéssel kezdődik. Röviden ismertetném a fordított osztályterem módszer első fázisához feladatot és az etikai témát, de ezt valóban csak néhány mondatban.
1. óra - Az első órán történik meg a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megerősítése, hiszen a podcast meghallgatását követően a tanulók már rendelkeznek bevezető tudással a szakmai etikával kapcsolatosan. Előre elkészített kérdések mentén haladnék értékelve, megerősítve, illetve visszacsatolva a diákok válaszait. Ahol hiányt tapasztalok, értelemszerűen más megközelítésben világítom meg a témát.
2. óra - Miután a podcast és az első projekt óra megvalósult, az osztály rendelkezik a feladat megoldásához szükséges ismeretekkel, illetve tisztában vannak az alapvető fogalmakkal, ezért ismertetem a feladatot, amelynek kerete páros munka, tartalma pedig egy elképzelt dialógus szerepének eljátszása, majd pedig írásos formában történő rögzítése az etikai szempontból sértett és elkövető között (etikai vétség lehet: más munkájának saját szellemi termékként való feltüntetése vagy adatvédelmi szabályok megsértése stb.). Az óra produktuma tehát a dialógusok elkészítése, illetve a Moodle platformra való feltöltése.
3. óra - A harmadik órán közösen értékeljük ki a párbeszédeket, külön hangsúlyt helyezve arra, hogy a diákok hogyan élték meg a szerepeket.
Fejlesztő értékelést tervezek a harmadik órában, hiszen az eddig kinyert információk alapján követni tudom, hogy hol tartanak a diákok a célok elérésében, így ennek alapján tudok korrigálni, megerősíteni vagy plusz információt nyújtani számukra.
A páros munka során oly módon differenciálok, hogy egy inkább passzív tanulóhoz egy aktívabb, kreatívabb diákot rendelek.
A projekt feladat két részből áll: 1) az órai dialógus Moodle platformra történő feltöltése (ez a páros munka közös produktuma), illetve 2) Hogyan éltem meg a szerepemet c. leírás készítése (a második feladat egy személyes jellegű írásos beszámoló irányított kérdések, szempontok mentén.)