Várható érték – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Természettudományok, matematika és statisztika
Témakör, tanulási terület
Statisztika
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó kompetenciák, készségek
Számolási készség, gondolkodási készség, hibakeresés
Tanítási, tanulásszervezési módszer
szemléltetés
csoportmunka
Közismereti tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Képesek lesznek szerencsejáték esetén várható értéket számolni, valamint gazdasági feladatokban részvények jövőbeli várható értékét, hozamát számolni.
Fogalmak
átlag, súlyozott átlag, várható érték, relatív gyakoriság, valószínűség
Szükséges eszközök
Projektor, feladatsor, számológép
Időtartam
45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Feladatsor

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Beszélgetés a szerencsejátékokról, okozhat-e függőséget? Mi lehet ennek az oka?

Szerencsejáték vagy részvényvásárlás? Melyik a kifizetődőbb?

Az óra / projekt megvalósítása

Ismert fogalmak átismétlése: átlag, súlyozott átlag, gyakoriság, relatív gyakoriság, valószínűség

Közösen értelmezzük és megoldjuk a következő feladatokat! Közben bevezetem az új várható érték fogalmát, annak kiszámítási módszerét!

 

A tanulók pármunkában illetve csoportmunkában megoldják a következő feladatokat! (1: 2x3 fő, 2: 2x3 fő, 3: 2x2 fő)

A megoldás során kérem, hogy használják az MI-t (telefonon) és a saját megoldásukkal vessék össze a kapott eredményeket, eltérés esetén keressék meg a hibalehetőségeket!

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Copilot
Értékelési terv

Feladatok megoldásának bemutatása, eltérések összevetése, tapasztalatok megbeszélése.

Szóbeli szöveges értékelés.

Házi feladat, projektfeladat

Az óra témájához kapcsolódó feladatok megoldása.